چین از هوش مصنوعی برای کمک به توپخانه PLA برای هدف قرار دادن ارتش تایوان استفاده می کند

چین از هوش مصنوعی برای کمک به توپخانه PLA برای هدف قرار دادن ارتش تایوان استفاده می کند

چین اکنون ممکن است از هوش مصنوعی (AI) برای کمک به آموزش ارتش آزادیبخش خلق (PLA) برای استفاده از سلاح های سنگین خود از جمله توپخانه علیه تایوان استفاده کند.

پکن: در یک تحول نگران کننده برای کشورهای همسایه خود، چین ممکن است اکنون از هوش مصنوعی (AI) برای کمک به آموزش ارتش آزادیبخش خلق (PLA) برای استفاده از سلاح های سنگین خود از جمله توپخانه علیه تایوان استفاده کند.

طبق گزارش ها، چین پس از مطالعه تمرینات توپخانه ای روسیه و اوکراین در طول جنگ جاری در شرق اروپا، این اقدام را انجام داد.

ساوت چاینا مورنینگ پست این ماه گزارش داد که یک تیم علمی مستقر در پکن اهدافی به اندازه انسان را از فاصله 16 کیلومتری با استفاده از گلوله های توپخانه هدایت شونده لیزری مجهز به هوش مصنوعی در موارد متعدد آزمایش کرده اند. آنها خاطرنشان کردند که دقت به دست آمده در طول آزمایش ها از حد انتظار فراتر رفته است، با عکس هایی که اصابت مرکز به اهداف bullseye را نشان می دهد.

با توجه به SCMP، دقت ضعیف گلوله های توپخانه هدایت شونده فعلی نتیجه حجم عظیمی از داده های بلادرنگ است که باید با استفاده از مدل های ریاضی معمولی پردازش شوند. از آنجایی که ریزتراشه‌های گلوله‌های توپخانه هدایت‌شونده باید تا حد امکان ساده باشند تا در برابر استرس و گرمای شدید ناشی از شلیک توپ مقاومت کنند، همچنین بیان شد که بخش قابل توجهی از این داده‌های خام حیاتی از بین می‌رود.

SCMP اشاره می کند که هوش مصنوعی ظرفیت پردازش داده ها را سریعتر از مدل های معمولی ریاضی دارد و می تواند از محاسبات مسیر پیچیده با استفاده از داده های جمع آوری شده از آزمایش ها یا سناریوهای شلیک واقعی جلوگیری کند.

تیم علمی ظاهراً مشاغل مربوط به اصلاحات پیچیده مسیر در طول پرواز را در مدل‌های مختلف هوش مصنوعی تقسیم کرده و دقت را افزایش می‌دهد. منبع همچنین اشاره کرد که گلوله های توپخانه هدایت شونده با ریزتراشه های کند ممکن است تمام محاسبات ضروری را با استفاده از تمام داده های موجود با هوش مصنوعی انجام دهند.

SCMP می گوید که در سناریوی تایوان، توپخانه هدایت شونده با هوش مصنوعی ممکن است اهداف را در مناطق شهری موثرتر از سلاح های معمولی و مقرون به صرفه تر از موشک ها نابود کند. علاوه بر این، این سازمان ادعا می کند که چنین دقتی نیاز به بازسازی را کاهش می دهد و خسارات جانبی و تلفات را در میان غیرنظامیان کاهش می دهد.

با این پیشرفت ها، چین ممکن است در تلاش باشد تا از اشتباهات توپخانه ای روسیه در اوکراین در صورت وقوع حادثه تایوان جلوگیری کند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام