چین می گوید جهان باید به حاکمیت میانمار احترام بگذارد

چین می گوید جهان باید به حاکمیت میانمار احترام بگذارد

چین روابط نزدیک خود را با ژنرال های میانمار حفظ کرده است و روز سه شنبه، وزیر امور خارجه چین، کین گانگ، که برای اولین بار به عنوان یک مقام ارشد خارجی از میانمار بازدید می کرد، با مین آنگ هلائینگ در Naypyitaw دیدار کرد.

چین از جامعه بین‌المللی می‌خواهد که به حاکمیت میانمار احترام بگذارد و به آن در دستیابی به صلح و آشتی کمک کند و در عین حال میانمار را تشویق کند تا مسیر خود را برای توسعه انتخاب کند. این را وزارت خارجه چین روز چهارشنبه اعلام کرد.

از زمانی که ارتش یک دولت منتخب به رهبری آنگ سان سوچی، برنده جایزه صلح نوبل را در سال 2001 سرنگون کرد و اعتراضات گسترده دموکراسی خواهانه را که پس از کودتا شروع شد، سرکوب کرد، میانمار عمدتاً توسط کشورهای غربی طرد شده بود.

با این حال، چین همسایه روابط نزدیک خود را با ژنرال های میانمار حفظ کرده است و روز سه شنبه، وزیر امور خارجه چین گانگ که برای اولین بار به عنوان یک مقام ارشد خارجی به میانمار سفر کرده بود، با مین آنگ هلائینگ در نایپیتاو ملاقات کرد.

یکی از مقامات ارشد نظرسنجی میانمار به ضرب گلوله شورشیان کشته شد

فقط هند نیست: چگونه آسیا با “بدترین موج گرما آوریل” مبارزه می کند

وزارت چین به نقل از او در این گفتگوها گفت: «چین از میانمار در کاوش در مسیر توسعه با ویژگی‌های میانماری که مناسب شرایط ملی آن است، حمایت می‌کند».

چین گفت: «چین از میانمار در پیشبرد روند انتقال سیاسی خود حمایت می‌کند و از طرف‌های مربوطه حمایت می‌کند تا به درستی به اختلافات رسیدگی کنند و به دنبال آشتی ملی تحت چارچوب قانون اساسی و قانونی باشند».

به گفته وی، جامعه بین المللی باید به حاکمیت میانمار احترام بگذارد و برای کمک به آن در برقراری صلح و آشتی تلاش کند.

از زمان کودتا، خشونت ها در میانمار افزایش یافته است زیرا فعالان دموکراسی برای مبارزه با ارتش مجهز، در برخی موارد در کنار نیروهای اقلیت قومی که برای تعیین سرنوشت خود می جنگند، سلاح به دست گرفته اند.

همسایگان آسیای جنوب شرقی میانمار تلاش های بیهوده ای برای آغاز گفت و گو انجام داده اند.

چین مصرف کننده قابل توجهی از منابع طبیعی میانمار مانند یشم، قلع و الوار است و در مواردی مجبور شده است پناهندگانی را که از خشونت بین شورشیان و نیروهای دولتی در میانمار در آن سوی مرز فرار کرده اند، بپذیرد.

در مورد توسعه اقتصادی، چین اعلام کرد که چین پروژه‌های کشاورزی، آموزش و مراقبت‌های بهداشتی و همچنین سرمایه‌گذاری‌های مربوط به کریدور اقتصادی چین-میانمار را پیش خواهد برد.

وزیر امور خارجه چین تصریح کرد که چین به میانمار در تقویت روابط خود با همسایه غربی خود، بنگلادش، کمک کرده است.

به گزارش MRTV، گفتگوها گسترش تجارت مرزی و همکاری در زمینه انرژی را شامل می شود.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام