چین پس از گزارش محدودیت ویزا در مورد اعضای حزب کمونیست حاکم ، به آمریکا حمله کرد

سخنگوی وزارت خارجه چین ، هوآ چونیینگ ، محدودیت های جدید را “تشدید سرکوب سیاسی” توسط برخی از نیروهای ضد چین در آمریکا توصیف کرد

چین پس از گزارش محدودیت ویزا در مورد اعضای حزب کمونیست حاکم ، به آمریکا حمله کرد

تصویر نمایندگی ،. رویترز

پکن: روز پنجشنبه چین منتقدان دولت ایالات متحده را به “تشدید سرکوب سیاسی” علیه پکن به دنبال گزارش محدودیت های جدید ویزا در مورد اعضای حزب کمونیست حاکم در چین و اعضای خانواده نزدیک آنها متهم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه هوآ چونیینگ گفت که چین پس از گزارش روز پنجشنبه در نیویورک تایمز که چنین افرادی فقط به ویزاهای یک ماهه و یکبار ورود محدود می شوند.

هوآ رویکرد واشنگتن را “کاملاً مغایر با منافع خود ایالات متحده” خواند و گفت که این به تصویر جهانی آمریکا آسیب می رساند.

هوآ در جلسه توجیهی روزانه گفت: “من فکر می کنم برای همه واضح است که این افزایش سرکوب سیاسی توسط برخی از نیروهای ضد چین در ایالات متحده به دلیل تعصب شدید ایدئولوژیک و ذهنیت ریشه دار جنگ سرد علیه چین است.”

زمان گزارش بلافاصله تأیید نشد ، اما نکات قبلی را که واشنگتن در حال برنامه ریزی چنین اقدامی بود ، دنبال می کند ، حتی ممکن است شامل ممنوعیت کامل 92 میلیون عضو حزب کمونیست باشد. مشخص نبود که چگونه محدودیت ها اعمال می شود زیرا بسیاری از اعضا نقش عمومی فعال در نهادهای حزب را ندارند.

محدودیت ها آخرین اقدام تنبیهی علیه رهبری و اقتصاد چین در میان اختلافات شدید در مورد حقوق بشر است ویروس کرونا همه گیری ، تجارت ، فناوری ، تایوان و موارد دیگر.

روز چهارشنبه ، ایالات متحده اعلام کرد که به دلیل وابستگی به کارگران بازداشت شده به عنوان بخشی از سرکوب اقلیت های قومی در شمال غربی چین ، از واردات عمده کالاهای پنبه ای در چین جلوگیری خواهد کرد.

واشنگتن قبلاً ممنوعیت سفر و تحریم های مالی علیه مقامات مرتبط با سرکوب اویغورها و دیگر گروه های مسلمان چینی در سین کیانگ و همچنین مقامات چینی و هنگ کنگی را به اتهام محدود کردن حقوق اجتماعی و سیاسی در شهر نیمه خودمختار چین از طریق اجرای قانون جدید جدید امنیت ملی.

واشنگتن در تلاش بود تا از سفرهای چینی ها به ایالات متحده برای استفاده از عادات فاخر خرج و ثروتمندان تازه چین استفاده کند.

از سال 2014 ، مسافران چینی – اعم از اعضای حزب یا غیر آنها – واجد شرایط ویزای چندبار ورود به مدت 10 سال با اقامت 180 روزه برای هر ورود مجاز بودند ، در حالی که ویزا برای دانشجویان برای پنج سال مجاز بود. چین با رفتار مشابهی برای شهروندان ایالات متحده متقابل بود.

چینی هایی که بزرگترین گروه دانشجویان خارجی دانشگاه های آمریکا را تشکیل می دهند ، قبلاً از شرایط سخت تر برای دریافت یا تمدید ویزا شکایت کرده اند. دانشگاهیان چینی نیز با دقت بیشتری روبرو شده اند ، در حالی که ده ها روزنامه نگار با رسانه های دولتی مجبور شده اند به خانه بازگردند و محدودیت های ویزا را برای باقی مانده ایجاد کنند ، که باعث تلافی جویی از پکن شود.

مدت هاست که تحلیلگران حدس می زنند که دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا پیش از ترک دفتر خود در 20 ژانویه اقدامات سختگیرانه تری را به چین تحمیل خواهد کرد و رئیس جمهور منتخب جو بایدن را در مدیریت روابط فزاینده منافی قرار خواهد داد.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.