چین که از تحریم های آمریکا ناراضی است، دیدار وزرای دفاع را در نشست سنگاپور رد کرد

چین که از تحریم های آمریکا ناراضی است، دیدار وزرای دفاع را در نشست سنگاپور رد کرد

لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده، می‌خواهد با لی شانگفو، وزیر دفاع جدید چین، در نشست امنیتی Shangri-La Dialogue در سنگاپور در ژوئن ملاقات کند.

گزارش ها حاکی از آن است که چین امکان دیدار بین لی شانگ فو، وزیر دفاع چین و لوید آستین، همتای ایالات متحده (ایالات متحده) وی در حاشیه یک مجمع امنیتی در سنگاپور را به دلیل اختلاف بر سر تحریم ها رد کرده است.

بر اساس گزارش رسانه ها، لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده می خواهد با لی شانگفو، وزیر دفاع جدید چین، در نشست امنیتی شانگری-لا دیالوگ در سنگاپور در ماه ژوئن ملاقات کند.

با این حال، ترتیب دادن چنین دیداری دقیقاً آسان نیست، زیرا ایالات متحده در سال 2018 به دلیل واردات تسلیحات و تجهیزات دفاعی روسی توسط چین، زمانی که او به عنوان ژنرال در ارتش آزادیبخش خلق (PLA) خدمت می کرد، تحریم هایی را علیه لی وضع کرده بود.

ایالات متحده

آمریکا نگران قانون ضد جاسوسی چین است

ایالات متحده

تصاویر ماهواره ای آمریکا نشان می دهد چین در حال ساخت لیزرهای زمینی ضد ماهواره است

گزارش ها حاکی از آن است که مقامات آمریکایی با ملاقات آستین و لی در کشور ثالث موافقت کرده اند، اما مقامات چینی گفته اند تا زمانی که تحریم ها پابرجا هستند، موافقت چین با این دیدار تقریبا غیرممکن خواهد بود. لی در ماه مارس وزیر دفاع چین شد.

آخرین بن بست در روابط دیپلماتیک بین ایالات متحده و روابط رقیب جهانی آن چین در حالی رخ می دهد که دو کشور در تلاش برای ترتیب دادن دیدارهای سطح بالا توسط وزرای کابینه آمریکا از پکن هستند.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و شی جین پینگ، همتای چینی وی، در نوامبر گذشته در نشست سران گروه 20 در بالی، اندونزی، توافق کردند که دو کشور باید روابط دوجانبه را تثبیت کنند. اما تلاش‌ها برای عادی‌سازی با آغاز تعامل دیپلماتیک در سطح بالا با پرواز یک بالون جاسوسی چینی مشکوک بر فراز آمریکای شمالی در فوریه امسال از مسیر خارج شد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام