ژاپن موشک زمین به هوا خود را برای ساقط کردن بقایای ماهواره جاسوسی کره شمالی آماده می کند

ژاپن موشک زمین به هوا خود را برای ساقط کردن بقایای ماهواره جاسوسی کره شمالی آماده می کند

تصویر بازنمایی رویترز

توکیو: وزیر دفاع ژاپن روز شنبه به سربازان این کشور دستور داد رهگیرهای موشکی را فعال کرده و برای سرنگونی قطعات ماهواره کره شمالی که ممکن است در خاک ژاپن فرود بیاید، آماده شوند.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در اوایل هفته جاری اعلام کرد که این کشور به زودی اولین ماهواره جاسوسی نظامی خود را به فضا پرتاب خواهد کرد.

از ابتدای سال گذشته، کره شمالی حدود 100 آزمایش موشکی انجام داده است که ادعا می کند در پاسخ به تمرینات نظامی مشترک بین ایالات متحده و کره جنوبی است که از آن به عنوان یک اقدام تهاجم یاد می کند. تعدادی از موشک ها از حریم هوایی ژاپن عبور کردند یا در ساحل شمالی ژاپن فرود آمدند.

کره شمالی هفته گذشته برای اولین بار یک موشک بالستیک قاره پیما با سوخت جامد آزمایش کرد.

یاسوکازو هامادا، وزیر دفاع ژاپن، روز شنبه به سربازان دستور داد تا موشک‌های زمین به هوای PAC-3 را در جنوب غربی ژاپن، از جمله اوکیناوا و جزایر اطراف آن، در منطقه‌ای که گمان می‌رود در مسیر موشک کره شمالی قرار دارد، آماده کنند. ماهواره را پرتاب کند

بر اساس بیانیه این وزارتخانه، وی همچنین دستور استقرار کشتی های جنگی مجهز به موشک های کشتی به هوای SM-3 را در دریاهای ساحلی صادر کرد.

این وزارتخانه اعلام کرد: ما در حال انجام آمادگی های لازم هستیم زیرا احتمال صدور دستور انهدام موشک های بالستیک و موارد دیگر وجود دارد.

نخست وزیر باید قبل از شلیک هر موشکی اجازه دهد.

در حالی که ایالات متحده و کره جنوبی به رزمایش هوایی مشترک خود در هفته آینده ادامه می دهند، پیش بینی می شود کره شمالی آزمایش های تسلیحاتی بیشتری انجام دهد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام