ژنرال لی شانگفو وزیر دفاع چین برای شرکت در نشست سازمان همکاری شانگهای به هند سفر کرد

ژنرال لی شانگفو وزیر دفاع چین برای شرکت در نشست سازمان همکاری شانگهای به هند سفر کرد

لی شانگفو که حدود یک ماه پیش سمت وزیر دفاع چین را بر عهده گرفت، از سال 2018 تحت تحریم های ایالات متحده (ایالات متحده) قرار دارد.

اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای: لی شانگفو، وزیر دفاع چین، قرار است در جریان نشست وزیران دفاع سازمان همکاری شانگهای که اواخر این هفته برنامه ریزی شده است، اولین سفر خود را به هند انجام دهد.

وزارت دفاع چین در بیانیه ای اعلام کرد که لی شانگفو در نشست سازمان همکاری شانگهای (SCO) که از 27 تا 28 آوریل در هند برگزار می شود، شرکت خواهد کرد. در جریان اجلاس سازمان همکاری شانگهای قرار است وزیر دفاع چین سخنرانی کند و با نمایندگان کشورهای دیگر دیدار کند.

لی شانگفو، مشاور دولتی و وزیر دفاع چین در نشست وزیران دفاع میان اعضای سازمان همکاری شانگهای از پنجشنبه تا جمعه در هند شرکت خواهد کرد. گلوبال تایمز، سخنگوی رسمی چین در توییتی نوشت: او سخنرانی خواهد کرد و با رئیس هیئت‌های دیگر کشورها دیدار خواهد کرد: وزارت دفاع چین.

رویداد آینده سازمان همکاری شانگهای اولین باری است که وزیر دفاع چین پس از درگیری مرگبار دره گالوان در سال 2020 بین ارتش هند و ارتش آزادیبخش خلق چین (PLA) در جریان بن بست نظامی بین هند و چین در لاداخ به هند سفر می کند.

لی شانگ فو که حدود یک ماه پیش سمت وزیر دفاع چین را بر عهده گرفت، از سال 2018 تحت تحریم های ایالات متحده (ایالات متحده) قرار داشت. انتصاب او به عنوان وزیر در بحبوحه تنش های فزاینده بین چین و ایالات متحده صورت گرفت.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام