کاخ سفید درباره دستگیری عمران خان

«آمریکا خواستار احترام به اصول دموکراتیک است»: کاخ سفید درباره دستگیری عمران خان

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید. ANI

واشنگتن: ایالات متحده در اولین واکنش خود به بازداشت عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان، روز سه شنبه گفت که واشنگتن موضعی در قبال یک نامزد یا حزب سیاسی در مقابل دیگری ندارد و خواستار احترام به اصول دموکراتیک در سراسر جهان شد.

«ایالات متحده موضعی در مورد یک نامزد سیاسی یا حزب در مقابل دیگری ندارد. کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید گفت: ما خواستار احترام به اصول دموکراتیک و حاکمیت قانون در سراسر جهان هستیم.

خیر

هیچ نشانه ای از بیگانگان یا فعالیت های فرازمینی وجود ندارد، کاخ سفید در مورد برداشتن اخیر اشیاء ناشناس

خیر

با اولین دبیر مطبوعاتی سیاه پوست و آشکارا دگرباشان جنسی کاخ سفید آشنا شوید

عمران خان، رئیس تحریک انصاف پاکستان (PTI) به عنوان بخشی از تحقیقات دفتر ملی پاسخگویی (NAB) در پرونده القادر تراست قبل از حضور در دادگاه عالی اسلام آباد برای درخواست وثیقه در چندین FIR ثبت شده علیه وی دستگیر شد. .

پرسنل رنجرز با یک تویوتا هایلوکس ویگو مشکی، عمران خان را به NAB راولپندی بردند. ژئو نیوز گزارش شده است.

وی توسط نیروهای شبه نظامی از محوطه دادگاه بازداشت شد. رهبران حزب تحریک انصاف پاکستان ادعا کرده اند که پلیس وارد دادگاه شده و او را به بیرون کشیده است.

این دستگیری یک روز پس از آن صورت می گیرد که ارتش قدرتمند این کشور عمران خان را به طرح اتهامات بی اساس علیه یکی از افسران ارشد آژانس جاسوسی آی اس آی متهم کرده بود.

دستگیری او به دنبال ماه‌ها بحران سیاسی صورت می‌گیرد و ساعاتی پس از آن صورت می‌گیرد که ارتش این بازیکن سابق کریکت بین‌المللی را به اتهام دست داشتن یک افسر ارشد در توطئه برای کشتن او سرزنش کرد. دادگاه عالی اسلام آباد روز سه شنبه بازداشت عمران خان را “قانونی” خواند ژئو نیوز.

عمران خان، نخست‌وزیر سابق پاکستان به همراه همسرش بوشرا بی‌بی و دیگر رهبران حزب تحریک انصاف با یک تحقیق NAB در رابطه با تسویه حساب بین دولت تحریک انصاف و یک سرمایه‌دار دارایی بزرگ روبرو هستند که بنا بر گزارش‌ها باعث خسارت 190 میلیون پوندی به خزانه ملی شده است.

طبق اتهامات، خان و سایر متهمان ظاهراً 50 میلیارد روپیه – 190 میلیون پوند در آن زمان – ارسال شده توسط آژانس ملی جنایات بریتانیا (NCA) به دولت را تعدیل کردند. آنها همچنین متهم هستند که برای تأسیس دانشگاه القادر از بیش از 458 کانال زمین در موزا بکرالا، سوهاوا، سود ناروا دریافت کرده اند.

کارگران تحریک انصاف پاکستان پس از دستگیری عمران خان تظاهراتی را در سراسر کشور برگزار کردند. بر اساس گزارش جیو نیوز، کارگران حزب تحریک انصاف در شهرهای سراسر کشور از جمله اسلام آباد، راولپندی، لاهور، کراچی، گجرانوالا، فیصل آباد، مولتان، پیشاور و مردان تظاهرات کردند.

هواداران عمران خان در اعتراض به دستگیری وی دست به تظاهرات زدند و وارد محوطه اقامتگاه فرماندهان ارتش در لاهور شدند.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام