کره، آمریکا و ژاپن در بحبوحه تهدیدات کره شمالی مذاکرات دفاعی سه جانبه برگزار می کنند

توکیوژاپن، کره جنوبی و ایالات متحده با نگرانی از تهدیدات هسته ای و موشکی فزاینده کره شمالی، روز جمعه در واشنگتن گفتگوهای دفاعی سه جانبه برای گفتگو درباره تهدیدات قریب الوقوع و سایر مسائل منطقه ای برگزار خواهند کرد.

بر اساس گزارش‌ها، هیو تائه‌کئون، معاون وزیر دفاع کره جنوبی، الی راتنر، دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور امنیتی هند و اقیانوس آرام و کازوئو ماسودا، مدیرکل سیاست دفاعی ژاپن، هیئت‌های مربوطه خود را رهبری خواهند کرد.

این وزارتخانه در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که سه کشور در مورد تهدیدات هسته ای و موشکی کره شمالی، امنیت منطقه ای، جهت گیری سه جانبه دفاعی و همکاری نظامی گفتگو خواهند کرد.

هر سه کشور در بیانیه مشترکی که هفته گذشته در سئول منتشر شد، نگرانی عمیق خود را نسبت به فعالیت‌های سایبری “بدخواه” کره شمالی برای حمایت از برنامه‌های تسلیحاتی این کشور ابراز کردند.

در بیانیه‌ای مشترک که روز جمعه منتشر شد، ایالات متحده، کره جنوبی و ژاپن نگرانی عمیق خود را نسبت به فعالیت‌های سایبری «بدخواه» کره شمالی برای حمایت از برنامه‌های تسلیحاتی این کشور ابراز کردند.

مقامات و کارشناسان در ایالات متحده و متحدانش می گویند که وجوه ارزهای دیجیتال دزدیده شده توسط هکرهای کره شمالی منبع کلیدی برای تامین مالی برنامه های تسلیحاتی این کشور تحریم شده بوده است.

گزارشی که وزارت خزانه داری ایالات متحده در 6 آوریل منتشر کرد، گفت بازیگرانی مانند کره شمالی از تامین مالی غیرمتمرکز (DeFi)، بخش پررونق در بخش کریپتو، برای انتقال و شستشوی درآمدهای غیرقانونی خود استفاده می کنند.

کره شمالی اتهامات هک یا سایر حملات سایبری را رد کرده است.

در بحبوحه افزایش تهدیدات هسته ای و موشکی کره شمالی، نماینده هسته ای کره جنوبی این هفته با همتایان آمریکایی و ژاپنی خود در سئول گفتگو کرد و آزمایش های تسلیحاتی این کشور منزوی را محکوم کرد. بر اساس بیانیه مشترک نمایندگان، با استفاده از مخفف نام رسمی کره شمالی، «ما با نگرانی تکرار می‌کنیم که کارمندان فناوری اطلاعات کره شمالی همچنان از هویت‌ها و ملیت‌های جعلی برای فرار از تحریم‌های سازمان ملل و جمع‌آوری بودجه برای برنامه‌های موشکی استفاده می‌کنند».

آنها از کشورهای عضو سازمان ملل خواستند تا از قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل برای بازگرداندن کارگران کره شمالی پیروی کنند.

در بیانیه آمده است: «ما همچنین عمیقا نگران این هستیم که کره شمالی چگونه از این برنامه ها با سرقت و پولشویی و همچنین جمع آوری اطلاعات از طریق فعالیت های مخرب سایبری حمایت می کند.

تنش ها در شبه جزیره کره در حال افزایش است.

به گفته وزارت اتحاد کره جنوبی که امور بین کره ای را مدیریت می کند، روز جمعه، کره شمالی به تماس های روزانه از طریق یک خط تلفن ارتباطی با کره جنوبی واکنش نشان نداد. مشخص نیست که چرا کره شمالی پاسخی نداده است، اما این وزارتخانه گفته است که اوضاع را از نزدیک زیر نظر خواهد گرفت.

نیروهای ایالات متحده و کره جنوبی از ماه مارس سالانه یک سری تمرینات نظامی سالانه بهاره را انجام داده اند.

پیونگ یانگ که از این تمرینات خشمگین شده است، در هفته های اخیر فعالیت های نظامی خود را افزایش داده است. این کشور از کلاهک‌های هسته‌ای جدید و کوچک‌تر رونمایی کرد و یک موشک بالستیک قاره‌پیما را شلیک کرد که قادر بود به هر نقطه از ایالات متحده حمله کند.

با ادامه آن تمرین ها و آزمایش ها، رد و بدل لفاظی های تند صورت گرفته است. روز پنجشنبه، کره شمالی، واشنگتن و سئول را متهم کرد که از طریق رزمایش های نظامی خود، تنش ها را تا مرز جنگ هسته ای پیش می برند.

کیم گان، مذاکره کننده ارشد هسته ای کره جنوبی، گفت که جاه طلبی هسته ای کره شمالی “چیزی بیش از یک بومرنگ خود ویرانگر” نیست که اقتصاد این کشور را متلاشی کند.

کیم در دیدار روز جمعه خود با مقامات آمریکایی و ژاپنی گفت: کره شمالی مردم خود را گمراه می کند که باور کنند سلاح های هسته ای یک عصای جادویی است که می تواند همه مشکلات آن را حل کند.

ژاپن روز جمعه از تمدید دو ساله ممنوعیت تجاری خود با کره شمالی با معافیت هایی به دلایل بشردوستانه خبر داد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام