کره جنوبی و کانادا قول داده اند روابط قوی تر و همکاری در زمینه انرژی پاک داشته باشند

کره جنوبی و کانادا قول داده اند روابط قوی تر و همکاری در زمینه انرژی پاک داشته باشند

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، چپ، و یون سوک یول، رئیس‌جمهور کره جنوبی، در جریان دیدارشان در دفتر ریاست‌جمهوری در سئول، کره جنوبی، چهارشنبه، 17 می 2023، دست می‌دهند.- AP.

رئیس جمهور یون سوک یول و نخست وزیر کانادا جاستین ترودو توافق کردند که بر اساس اولویت های اقتصادی و امنیتی مشترک برای مقابله با چالش های ایجاد شده توسط کره شمالی و گسترش منابع کانادایی مواد معدنی حیاتی برای صنعت فناوری کره جنوبی ایجاد کنند.

دیدار بین یون سوک یول، رئیس‌جمهور کره جنوبی و جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، پیش از سفر آنها به ژاپن برای نشست‌های آخر هفته گروه هفت انجام شد، جایی که انتظار می‌رود عدم قطعیت‌های ژئوپلیتیکی با جنگ روسیه در اوکراین، قاطعیت منطقه‌ای چین و جاه‌طلبی‌های هسته‌ای کره شمالی تشدید شود. بحث ها را هدایت کنید

در بیانیه مشترکی که پس از این نشست منتشر شد، رهبران کره شمالی برنامه تسلیحات هسته ای و موشک بالستیک رو به رشد کره شمالی را محکوم کردند و از پیونگ یانگ خواستند به مذاکرات خلع سلاح هسته ای به رهبری آمریکا که از سال 2019 به دلیل اختلافات مربوط به تحریم های بین المللی اعمال شده علیه کره شمالی متوقف شده است، بازگردد.

مقالات مرتبط

کانادا

سفر ترودو کانادا به کره جنوبی؛ تمرکز بر همکاری بیشتر در زمینه مواد معدنی، امنیت

کانادا

کیشیدا ژاپن برای تقویت روابط در بحبوحه تهدیدات کره شمالی از کره جنوبی بازدید می کند

ترودو، اولین رهبر کانادایی که در 9 سال گذشته از کره جنوبی بازدید کرد، گفت که دولت او همچنان متعهد به همکاری نزدیک با سئول و سایر شرکای بین المللی برای مقابله با تهدید کره شمالی است. او گفت که دولت او برای تقویت حضور دریایی و مشارکت کانادا در عملیات چند ملیتی برای نظارت بر اجرای تحریم های شورای امنیت سازمان ملل علیه پیونگ یانگ تلاش خواهد کرد.

یون و ترودو همچنین گفتند که برای تقویت همکاری زنجیره تامین در انرژی های پاک و مواد معدنی حیاتی کار خواهند کرد که به گفته آنها فن آوری های سازگار با محیط زیست را ارتقا می دهد و کشورها را در بازارهای جهانی برای باتری ها و خودروهای بدون آلایندگی رقابتی تر می کند.

دولت یون روابط تجاری این کشور با کانادا را برای مقابله با بی ثباتی در زنجیره تامین جهانی و بازارهای انرژی ضروری توصیف کرده است. کانادا یکی از بزرگترین تولیدکنندگان سوخت و گاز و مواد معدنی کلیدی مانند نیکل، لیتیوم و کبالت در جهان است که توسط شرکت های کره جنوبی برای تولید باتری خودروهای الکتریکی استفاده می شود.

ترودو ساعاتی قبل از نشست سران خود با یون، برای قانونگذاران کره جنوبی در مجلس ملی سئول سخنرانی کرد و در آنجا نظرات مشابهی را در مورد همکاری امنیتی و اقتصادی و پاسخ به تهدید کره شمالی بیان کرد. ترودو اولین رهبر خارجی بود که پس از سخنرانی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در سال 2017، در شش سال گذشته در پارلمان کره جنوبی سخنرانی کرد.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را دنبال در فیس بوک، توییتر و اینستاگرام.