کمیسیون عالی پاکستان مدرسه داخلی خود را در دهلی تعطیل کرد

کمیسیون عالی پاکستان در دهلی

بر اساس گزارشی، کمیسیون عالی پاکستان در دهلی مجبور شده است مدرسه داخلی خود را که منحصراً توسط اعضای کمیسیون عالی استفاده می شد، تعطیل کند.

در حالی که در اطلاعیه صادر شده از سوی کمیسیون عالی به کارکنان آموزشی و غیرآموزشی خود به «ثبت نام کم» برای تعطیلی مدرسه اشاره شده است، بسیاری از گزارش‌ها حاکی از آن است که این اقدام بی‌سابقه به بحران اقتصادی و مالی پاکستان نسبت داده شده است. این گزارش ها افزوده است که سفارت برای تامین هزینه های روزانه و برآوردن نیازهای اولیه خود با مشکل مواجه است.

“به دلیل ثبت نام فعلی بسیار پایین، مقامات ذیصلاح تصمیم گرفته اند مدرسه کمیسیون عالی پاکستان را تعطیل کنند. بنابراین، اطلاع داده می شود که خدمات شما از 30 آوریل 2023 دیگر مورد نیاز نخواهد بود و قرارداد شما در نتیجه فسخ خواهد شد.” ساندی گاردین.

مقالات مرتبط

صندوق بین المللی پول

صندوق بین المللی پول دورنمای رشد اقتصادی پاکستان را به 0.5 درصد کاهش داد

صندوق بین المللی پول

پاکستان: فرمانده ارتش باجوا از ایالات متحده می‌خواهد تا آزادسازی زودهنگام وام صندوق بین‌المللی پول را تسریع بخشد

در این اطلاعیه که با امضای کاردار پاکستانی سلمان شریف همراه بود، افزوده شد: «طبق بند چهارم نامه انتصاب شما، یک ماه اخطار کتبی به شما ابلاغ می‌شود.

در نتیجه تمام کارکنان شاغل در مدرسه که همگی اتباع هند بودند از کار خود اخراج شدند.

در این گزارش به نقل از افراد مطلع، آمده است که در بودجه جدید که ماه آینده در پاکستان اعلام می شود، بودجه ای برای مدرسه دهلی در نظر گرفته نشده است.

منابع آگاه از تحولات گفتند که بحران مالی در اسلام آباد به وضعیتی منجر شده است که حتی حقوق کارکنان مستقر در دهلی نیز به تعویق افتاده و کاهش می یابد.

کادر آموزشی مدرسه بعد از وقفه ای بیش از 5-6 ماه حقوق خود را دریافت می کردند.

این مدرسه نیازهای فرزندان کارکنان این مأموریت را برآورده می کرد که پس از کاهش قدرت اسلام آباد در سال 2020 کاهش یافت.

سخنگوی کمیسیون عالی پاکستان در پاسخ به پرسش‌های رسانه‌ها گفت که پس از اتمام سال تحصیلی جاری، فعالیت‌های مدرسه کمیسیون عالی پاکستان به دلیل پایین بودن سطح نام‌نویسی با توجه به کاهش قدرت کمیسیون عالی به حالت تعلیق درآمده است.

او گفت: «ممکن است توجه داشت که این مکتب هرگز برای عموم باز نبود و منحصراً به نیازهای فرزندان کارکنان کمیسیون عالی رسیدگی می‌کرد.

این سخنگو گفت: ممکن است یادآوری شود که قدرت دیپلماتیک کمیسیون عالی در ژوئن 2020 به درخواست کشور میزبان به نصف کاهش یافت.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام