کنگره از همه MLAهای خود می خواهد که به بنگالورو برسند زیرا روندها پیشرو هستند

بنگالورو: منابع روز شنبه گفتند، حتی در حالی که شمارش آرا هنوز در جریان است، کنگره از همه نمایندگان مجلس نمایندگان خود خواسته است تا امروز به بنگالورو برسند، زیرا روندهای اولیه نشان می‌دهد این حزب پیشتاز است.

به گفته منابع، تمهیدات ویژه ای نیز در مناطق دورافتاده این ایالت برای بردن آنها به بنگلور اندیشیده شده و ناظرانی نیز برای اجرای این رزمایش تعیین شده اند.

طبق روند کمیسیون انتخابات هند در ساعت 9.30 صبح، کنگره با 63 کرسی پیشتاز بود در حالی که BJP با 42 کرسی، JD(S) در 9 کرسی، کالیانا راجیا پراگاتی پاکشا در 1 و مستقل با 2 کرسی پیشتاز بودند.

مقالات مرتبط

کارناتاکا

نخست‌وزیر مودی می‌گوید: انتخابات کارناتاکا 2023: کنگره با «موتور قدیمی» کار می‌کند، مانع از توسعه در ایالت خواهد شد.

کارناتاکا

نظرسنجی کارناتاکا 2023: نخست وزیر مودی در بیدار می گوید: کنگره “پر از منفی” است که “نفرت” را برای کشاورزان در خود دارد.

نظرسنجی‌های خروج که پس از پایان رای‌گیری در 10 مه برگزار شد، یک مجمع معلق را پیش‌بینی کرد که برخی نشان می‌داد کنگره با اکثریت به قدرت بازگشته است. اکثر نظرسنجی ها پیش بینی کرده بودند که BJP از نیمه راه یعنی 113 فاصله خواهد گرفت.

رهبر کنگره و پسر سیددارامایا، وزیر ارشد سابق، یاتیندرا سیدارامیا روز شنبه ابراز اطمینان کرد که کنگره اکثریت مطلق را به دست خواهد آورد و به تنهایی به قدرت خواهد رسید. او همچنین گفت برای علاقه کارناتاکا، پدرش باید وزیر ارشد شود.

یاتیندرا سیددارامایاه هنگام صحبت با ANI گفت: “ما هر کاری انجام خواهیم داد تا BJP را از قدرت دور نگه داریم… به نفع کارناتاکا، پدرم باید وزیر ارشد شود.”

انتظار می‌رود که کنگره در انتخابات مجلس که روز چهارشنبه برگزار شد، در کارناتاکا برتری آشکاری داشته باشد، در حالی که چهار نظرسنجی خروجی اکثریت کامل را به آن می‌دهند و برخی پیش‌بینی می‌کنند که یک مجلس معلق با مزیت برای حزب برگزار شود.

در چنین شرایطی، JD(S) می تواند نقش یک پادشاه را بازی کند.

با این حال، HD Kumaraswamy، رهبر JD (S) روز شنبه گفت که هنوز برای تشکیل دولت در صورت وقوع یک صخره با او تماس گرفته نشده است، و افزود که او امیدوار است نمایش خوبی داشته باشد.

کوماراسوامی در صحبت با رسانه ها قبل از شمارش آرا، به نتایج نظرسنجی ها اشاره کرد که نزدیک به 30 تا 32 کرسی برای JD (S) و یک مزیت واضح برای حزب کنگره را پیش بینی کرد و برخی حتی اکثریت را برای حزب بزرگ قدیمی پیش بینی کردند. پیش بینی ها، نیازی به کاوش گزینه ها برای او وجود ندارد.

در 2-3 ساعت آینده، مشخص خواهد شد. نظرسنجی‌های خروجی نشان می‌دهد که دو حزب ملی امتیاز زیادی کسب خواهند کرد. نظرسنجی ها 30 تا 32 کرسی به JD(S) داده است. من یک حزب کوچک هستم، هیچ تقاضایی برای من وجود ندارد… من به پیشرفت خوبی امیدوار هستم.

«تاكنون كسي با من تماس نگرفته است. بگذارید ابتدا نتایج نهایی را ببینیم. طبق نظرسنجی های خروجی نیازی به گزینه نیست. بیایید ببینیم،» رهبر JD (S) افزود.

نظرسنجی‌های خروج که پس از پایان رای‌گیری در کارناتاکا منتشر شد، پیش‌بینی کرد که Janata Dal-Secular JD(S) به 37 کرسی که در نظرسنجی‌های 2018 به دست آورده بود دست نخواهد زد، اما همچنان یک بازیگر قوی منطقه‌ای در این ایالت خواهد بود. اگر کارناتاکا مونتاژ آویزان را راه اندازی کند، JD-S می تواند در نقش پادشاه ساز ظاهر شود.

رقابت شدید انتخاباتی که با مبارزات انتخاباتی از سوی احزاب سیاسی همراه بود، هم برای BJP و هم برای کنگره بسیار مهم است. انتخابات پرشور رهبران احزاب مختلف سیاسی باعث شد که BJP به وزرای اتحادیه و وزرای ارشد اجازه دهد تا با تمام قدرت خود به مبارزات انتخاباتی بپردازند.

از سوی دیگر، کنگره سخت تلاش کرد تا قدرت را از BJP که در تلاش برای شکستن الگوی 38 ساله دولت های متناوب و حفظ قدرت خود در ایالت است، بگیرد.

رهبران کنگره، از جمله راهول گاندی، سونیا گاندی و مالیکارجون خارگه، نمایش های جاده ای، گردهمایی ها و کمپین های انتخاباتی مختلفی برگزار کردند. یک دولت فعلی پس از یک دوره کامل پنج ساله از سال 1985 به قدرت در کارناتاکا بازنگشته است.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام