کودکان اوکراینی پس از سفر طولانی و دشوار از «اردوگاه‌های تابستانی» روسیه به خانواده‌هایشان می‌پیوندند.

تماشا کنید: کودکان اوکراینی پس از سفر

آناستازیا دخترش والریا و پسرش ماکسیم را نگه می‌دارد که از مناطق تحت کنترل غیردولتی به یک کمپ تابستانی سازمان‌دهی شده توسط روسیه رفتند و سپس به روسیه منتقل شدند. رویترز

پس از صدور حکم بازداشت ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به دلیل ارتکاب جنایات جنگی در اوکراین و اخراج غیرقانونی کودکان به روسیه توسط دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC)، سرانجام بیش از 30 کودک پس از یک عملیات یک ماهه برای بازگرداندن آنها به خانواده‌های خود ملحق شدند. خانه

این یک لحظه احساسی برای والدین در اوکراین بود زیرا مادران پسران و دختران خود را هنگام عبور از مرز بلاروس در روز جمعه پس از یک عملیات پیچیده نجات که شامل بازگرداندن کودکان از کریمه تحت اشغال روسیه بود، در آغوش گرفتند.

شهادت‌های کودکان نجات‌یافته نشان می‌دهد که آنها بر خلاف میل خود در روسیه نگهداری می‌شدند. یک دختر 13 ساله به نام داشا راک گفت که او و خواهر دوقلویش پس از فرار از شهر اشغالی خرسون، طبق دستور برخی از مقامات روسی مجبور به اقامت در یک کمپ تعطیلات در کریمه شدند.

او گفت: «آنها گفتند که ما به فرزندی پذیرفته می شویم، که سرپرست خواهیم داشت. وقتی برای اولین بار به ما گفتند که بیشتر می مانیم، همه شروع به گریه کردیم.»

ناتالیا، مادر داشا، سفر خسته کننده ای را که برای اتحاد دوباره با فرزندانش طی کرده بود، به یاد آورد. او گفت که باید از اوکراین به کریمه از طریق لهستان، بلاروس و مسکو سفر کند تا دخترانش را بیاورد.

او گفت: «به طرز وحشتناکی سخت بود، اما ما به راه خود ادامه دادیم، شب‌ها نمی‌خوابیدیم، نشسته می‌خوابیدیم.

ناتالیا افزود: «نگاه کردن به بچه‌هایی که پشت حصار گریه می‌کردند، دلخراش بود.»

کیف تخمین می‌زند که از زمان حمله مسکو در فوریه سال گذشته، نزدیک به 19500 کودک به روسیه یا کریمه تحت اشغال روسیه برده شده‌اند که آن را اخراج غیرقانونی می‌داند.

با این حال، مسکو اتهام ربودن کودکان اوکراینی را رد کرده و می گوید که آنها برای امنیت خود به روسیه منتقل شده اند.

میکولا کولبا، بنیانگذار سازمان بشردوستانه Save Ukraine که به ترتیب دادن ماموریت نجات کمک کرد، گفت: «اکنون پنجمین ماموریت نجات در حال تکمیل شدن است. با توجه به تعداد کودکانی که موفق به بازگشت شدیم و همچنین به دلیل پیچیدگی آن بسیار خاص بود.

مقامات روسی این کودکان را از بخش‌های اشغالی خارکف و خرسون اوکراین به اردوگاه‌های تابستانی بردند.

کوله‌با افزود: «بچه‌هایی بودند که در پنج ماه پنج بار مکان خود را تغییر دادند، برخی از کودکان می‌گویند که با موش‌ها و سوسک‌ها زندگی می‌کردند.»

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام