کیم یو جونگ می گوید کره شمالی به زودی تلاش دیگری برای پرتاب ماهواره جاسوسی خواهد کرد

کیم یو جونگ می گوید کره شمالی به زودی تلاش دیگری برای پرتاب ماهواره جاسوسی خواهد کرد

کیم یو جونگ، خواهر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی. رویترز

به گزارش روز پنجشنبه رسانه دولتی KCNA، کیم یو جونگ، خواهر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، اعلام کرد که پیونگ یانگ به زودی یک ماهواره جاسوسی نظامی را پرتاب خواهد کرد و متعهد به تقویت قابلیت های نظارتی نظامی شده است.

کیم، یکی از مقامات قدرتمند دولتی در بیانیه‌ای به زبان انگلیسی که توسط KCNA منتشر شد، گفت: “مطمئن است که ماهواره شناسایی نظامی (کره شمالی) در آینده نزدیک به درستی در مدار فضایی قرار خواهد گرفت و ماموریت خود را آغاز خواهد کرد.” .

اظهارات او پس از شکست پرتاب ماهواره کره شمالی در روز چهارشنبه بیان شد.

مقالات مرتبط

شمال

کره شمالی می گوید پرتاب ماهواره شناسایی نظامی شکست خورده است

شمال

کره شمالی پرتاب ماهواره جاسوسی نظامی در ژوئن را تایید کرد

یک قانونگذار کره جنوبی روز چهارشنبه به نقل از آژانس اطلاعاتی کره جنوبی گفت، ممکن است حل مشکلاتی که باعث شکست موشک شده است، هفته ها یا بیشتر طول بکشد.

در یک اعتراف نادر به شکست کره شمالی، KCNA گزارش داد که موشک Chollima-1 حامل یک ماهواره شناسایی نظامی معروف به “Malligyong-1” پس از یک حادثه به دریا سقوط کرد.

KCNA همچنین روز پنجشنبه تصاویری از آنچه را که موشک جدید از سکوی پرتاب ساحلی بلند شد منتشر کرد. این موشک سفید و خاکستری دماغه ای شکل داشت که ظاهراً برای حمل ماهواره یا محموله های دیگر بود.

آنکیت پاندا از بنیاد کارنگی برای صلح بین‌المللی مستقر در ایالات متحده گفت که این عکس‌ها تایید می‌کنند که موشک طراحی جدیدی است.

او افزود: “این پرتاب از سکوی پرتاب ساحلی جدیدی استفاده کرد که آنها در Tongchang-ri ساخته اند، بنابراین ممکن است یک وسیله پرتاب فضایی بزرگتر از دروازه سنتی استفاده کند که اخیراً کار کرده است.”

ناظران مستقر در ایالات متحده، از جمله 38 North و مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی، گزارش دادند که تصاویر ماهواره ای تجاری پس از پرتاب در روز چهارشنبه، فعالیت قابل توجهی را در سکوی اصلی نشان دادند.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گفت از عکس های رسانه دولتی کره شمالی می توان حدس زد که موشک از یک سکوی جدید پرتاب شده است.

ارتش کره جنوبی گفت: کره جنوبی کشتی ها و هواپیماهایی را برای بازیابی قطعات از پرتابگر فضایی اعزام کرده است.

پرتاب روز چهارشنبه به طور گسترده مورد انتقاد قرار گرفت، از جمله توسط کره جنوبی، ژاپن و ایالات متحده.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد گفت، هرگونه پرتاب از سوی پیونگ یانگ با استفاده از فناوری موشک بالستیک ناقض قطعنامه های شورای امنیت است.

کیم در بیانیه خود گفت که انتقادها از پرتاب “تناقض با خود” است زیرا ایالات متحده و سایر کشورها قبلا “هزاران ماهواره” را پرتاب کرده اند.

او با استفاده از حروف اول نام رسمی کره شمالی گفت: “ایالات متحده گروهی از گانگسترها هستند که ادعا می کنند حتی اگر کره شمالی ماهواره ای را پرتاب کند … غیرقانونی و تهدیدآمیز است.”

در بیانیه جداگانه ای که توسط KCNA منتشر شد، کیم سون گیونگ، معاون وزیر امور خارجه کره شمالی از مانورهای نظامی تحت رهبری ایالات متحده در منطقه از جمله رزمایش دریایی چند ملیتی ضد اشاعه انتقاد کرد.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام