گروه هکر مستقر در پاکستان هندی ها از جمله پرسنل نظامی را از طریق FB، Insta: Meta هدف قرار دادند

گروه هکر مستقر در پاکستان هندی ها، از جمله پرسنل نظامی را از طریق FB، Insta: Meta هدف قرار دادند

تصویر بازنمایی پیکسابای.

متا در گزارشی فاش کرد که یک گروه هکری مستقر در پاکستان، افرادی را در هند از جمله پرسنل نظامی که 120 حساب کاربری در فیس بوک و اینستاگرام ایجاد کرده اند، هدف قرار داده است.

شرکت مادر فیس‌بوک در گزارشی گفت: «ما علیه حدود 120 حساب کاربری در فیس‌بوک و اینستاگرام مرتبط با یک گروه هکر در پاکستان که عمدتاً افراد هند و پاکستان، از جمله پرسنل نظامی در هند و نیروی هوایی پاکستان را هدف قرار می‌دادند، اقدام کردیم.»

این گزارش می افزاید: «تحقیقات ما آن را به بازیگران مرتبط با دولت در پاکستان مرتبط کرد».

یک «آرودیزیاک» مشکوک ناشی از چربی مارمولک در پاکستان پرجمعیت مورد اصابت قرار گرفت

پاکستان افزایش 20 درصدی قیمت داروهای عمومی را تصویب کرد، تولیدکنندگان بیشتر می خواهند

متا گفت، اگرچه فعالیت این گروه «پیچیدگی نسبتاً پایینی» داشت، اما «مداوم و هدفمند» چندین سرویس در سراسر اینترنت بود.

چگونه هکرهای پاکستانی هندی ها را هدف قرار دادند؟

متا گفت که گروه هکر پاکستان برای توزیع بدافزار از طریق کمپین‌های بسیار هدفمند با هدف فریب دادن افراد برای کلیک کردن بر روی وب‌سایت‌های تحت کنترل مهاجمان، به شدت متکی است.

لینک های مخرب و دانلود بدافزار اندروید یا ویندوز.

متا “تاکتیک های جدید و قابل توجه” مورد استفاده هکرهای پاکستانی را برجسته می کند

مهندسی اجتماعی و شخصیت های جعلی: متا گفت که گروه هکر پاکستانی از شخصیت های ساختگی در تلاش برای خرید اعتماد و اعتماد افرادی که آنها را هدف قرار داده اند استفاده کرده است.

اعضای این گروه هکرها برای ایجاد یک رابطه عاشقانه برای شرکت‌ها و دولت‌های دفاعی قانونی و جعلی، پرسنل نظامی، روزنامه‌نگاران و حتی زنان به عنوان استخدام‌کنندگان ظاهر شدند.

برنامه ها و وب سایت های جعلی که بدافزار را ارائه می دهند: این گروه برای میزبانی و ارائه بدافزارهای خود از برنامه ها و زیرساخت های سفارشی استفاده کردند. آنها برخی از این دامنه ها را به عنوان سرویس های ذخیره سازی و اشتراک گذاری فایل یا وب سایت های مرتبط با استخدام منتقل کردند. برای این کار از سایت های اشتراک فایل مانند دراپ باکس و گوگل درایو استفاده کردند.

متا گفت، همچنین برنامه‌های دسک‌تاپ سفارشی غیر مخرب را برای ویندوز اجرا می‌کرد که احتمالاً برای ارسال بدافزار مستقیم به اهداف مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

بد افزار: متا گفت که این گروه مستقر در پاکستان در صنعت امنیت به عنوان یک کاربر پرکار GravityRAT، یک خانواده بدافزار کم پیچیدگی که قادر به جمع‌آوری داده‌های حساس کاربر است، مشهور بوده است. آنها مقداری انعطاف پذیری را به زیرساخت فرماندهی و کنترل خود اضافه کردند تا بدافزار خود را قادر سازند تا زمانی که زیرساخت های موجود خراب می شود یا در معرض خطر قرار می گیرد، کار کند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام