گروه 7 استفاده روسیه از غذا به عنوان ابزار اجبار را محکوم کرد و خواستار اجرای کامل قرارداد غلات دریای سیاه شد.

گروه 7 استفاده روسیه از غذا به عنوان ابزار اجبار را محکوم کرد و خواستار اجرای کامل قرارداد غلات دریای سیاه شد.

فایل عکس: کشتی باری Despina V، حامل غلات اوکراینی، در دریای سیاه در نزدیکی کیلیوس در نزدیکی استانبول، ترکیه دیده می شود. رویترز

توکیو: اعضای گروه هفت ملت خواستار اجرای کامل و گسترش قرارداد حیاتی غلات دریای سیاه شده اند که برای صادرات محصولات اوکراینی استفاده می شود.

این قرارداد که به اوکراین اجازه می دهد بیش از 27 میلیون تن غلات از چندین بنادر دریای سیاه خود صادر کند، با میانجیگری سازمان ملل و ترکیه در سال گذشته در ژوئیه انجام شد.

روسیه قویاً اعلام کرده است که صادرات را پس از 18 مه متوقف خواهد کرد، زیرا فهرستی از تقاضاها برای تسهیل صادرات غلات و کودهای شیمیایی خود برآورده نشده است.

وزرای کشاورزی این گروه گفتند که آنها “اهمیت را تشخیص داده اند”. در جلسه ای در میازاکی ژاپن، آنها گفتند: “ما قویا از گسترش، اجرای کامل و گسترش (ابتکار غلات دریای سیاه) BSGI حمایت می کنیم.

در این بیانیه آمده است: «ما تلاش‌های روسیه برای استفاده از غذا به‌عنوان ابزاری برای بی‌ثبات‌سازی و به‌عنوان ابزاری برای اجبار ژئوپلیتیکی را محکوم می‌کنیم و تعهد خود را برای عمل در همبستگی و حمایت از کسانی که بیشتر از تسلیحات غذایی روسیه متضرر شده‌اند، تکرار می‌کنیم».

این گروه افزود که آنها برای حمایت از بازسازی و بازسازی اوکراین، از جمله با ارائه تخصص در مین زدایی زمین های کشاورزی و بازسازی زیرساخت های کشاورزی، “آماده خواهند بود”.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام