گزارش: آمریکا در سال 2022 به اکثر رژیم های خودکامه سلاح فروخت

دهلی نو: بر اساس تحلیل منتشر شده توسط نشریه آمریکایی، دولت بایدن در سال 2022 به حداقل 57 درصد از رژیم های خودکامه جهان سلاح فروخته است. رهگیری.

از زمان روی کار آمدن بایدن در سال 2021، او “نبردی بین دموکراسی ها و خودکامگی ها” را توصیف کرده است که در آن ایالات متحده و سایر دموکراسی ها برای ایجاد جهانی صلح آمیز تلاش می کنند. با این حال، تجزیه و تحلیل داده های دولت نشان می دهد که دولت بایدن به افزایش قدرت نظامی تعداد زیادی از کشورهای مستبد کمک کرد.

این نشریه آمریکایی اشاره کرد که واشنگتن از زمان پایان جنگ سرد سالانه حدود 40 درصد از فروش جهانی تسلیحات را به خود اختصاص داده است.

مقالات مرتبط

میتوانست

دونالد ترامپ می گوید اگر من رئیس جمهور بودم، می توانستم در ۲۴ ساعت به جنگ اوکراین پایان دهم

میتوانست

توضیح داده شده: عنوان 42 و چگونگی انقضای آن بر مهاجرت در مرز ایالات متحده و مکزیک

بر اساس یک سیستم طبقه بندی که در دانشگاه گوتنبرگ سوئد ابداع شده است، ایالات متحده در سال 2022 تسلیحات را بین حداقل 48 کشور از 84 (57 درصد) کشورهایی که توسط پروژه “انواع دموکراسی” توصیف شده است، توزیع کرده است. حکومت استبدادی

صادرات تسلیحات ایالات متحده معمولاً به دو دسته تقسیم می شود: فروش نظامی خارجی (FMS) و فروش مستقیم تجاری (DCS).

دولت ایالات متحده به عنوان یک واسطه برای خرید FMS عمل می کند. ابتدا مواد را از یک شرکت خریداری می کند و سپس کالا را به گیرنده خارجی تحویل می دهد.

خریدهای DCS ساده تر هستند. آنها نتیجه توافق بین یک شرکت آمریکایی و یک دولت خارجی هستند. هر دو دسته فروش نیاز به تایید دولت دارند.

مطابق با رهگیری، داده های سطح کشور برای مجوزهای DCS در سال گذشته در اواخر آوریل از طریق اداره کنترل تجارت دفاعی وزارت امور خارجه منتشر شد. ارقام FMS برای سال مالی 2022 اوایل سال جاری از طریق آژانس همکاری امنیتی دفاعی پنتاگون منتشر شد.

فروش دو طرفه

بر اساس داده‌های دولت، ایالات متحده سال گذشته در قراردادهای FMS به 142 کشور و منطقه تسلیحات فروخت و 85 میلیارد دلار فروش دوجانبه داشت.

در اولین سال کامل ریاست جمهوری بایدن، فروش تسلیحات ایالات متحده به کشورهای خارجی به 206 میلیارد دلار رسید که از رکورد 192 میلیارد دلاری دوران ترامپ فراتر رفت.

ایالات متحده در طول درگیری خود با روسیه، تامین کننده کلیدی تسلیحات اوکراین بوده است.

رهگیری اشاره کرد که تلاش چند میلیارد دلاری برای آموزش و تجهیز اوکراین به طور کامل افزایش چشمگیر فروش کل تسلیحات در سال گذشته را توضیح نمی دهد، چه رسد به دولت های خودکامه.

حمله روسیه به اوکراین تا پنج ماه پس از سال مالی 2022 اتفاق نیفتاد و بیشتر کمک‌های ایالات متحده به اوکراین به شکل کمک‌های بلاعوض (نه فروش) و انتقال مواد از ذخایر پنتاگون از طریق اختیارات کناره‌گیری ریاست جمهوری صورت گرفت.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام