گزارش: ایران تسلیحات خود را در کمک های زلزله برای ضربه زدن به نیروهای آمریکایی در سوریه پنهان کرده است

گزارش: ایران تسلیحات خود را در کمک های زلزله برای ضربه زدن به نیروهای آمریکایی در سوریه پنهان کرده است

رئیس جمهور سوریه بشار اسد، سمت راست، با ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران در دمشق، سوریه، در 3 مه 2023 دست می دهد. فایل AP

دهلی نو: بر اساس گزارشی که به نقل از اطلاعات طبقه بندی شده آمریکا درز کرده است، فاش شده است که ایران تسلیحات را در کمک های زلزله به سوریه برای هدف قرار دادن نیروهای آمریکایی پنهان کرده است.

با توجه به الف واشنگتن پست گزارش، اطلاعات فاش شده آمریکا حاوی یافته‌هایی است که پرسش‌های وحشتناکی را در مورد توانایی ایالات متحده و متحدانش برای رهگیری تسلیحات ایرانی که به طور معمول برای هدف قرار دادن پرسنل آمریکایی، نیروهای شریک و غیرنظامیان در خاورمیانه مورد استفاده قرار می‌گیرد، ایجاد می‌کند.

بر اساس ارزیابی اطلاعاتی فاش شده، تجهیزات نظامی پنهان شده در محموله ها شامل سلاح های سبک، مهمات و هواپیماهای بدون سرنشین است.

واشنگتن پست نویسنده‌ای را که داستانی درباره اتهامات تجاوز جنسی علیه کوبی برایانت در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته بود، تبرئه کرد و می‌گوید این توییت «نقض مستقیم سیاست رسانه‌های اجتماعی نیست»

رئیس‌جمهور مکزیک اجازه نمی‌دهد که نیروهای آمریکایی با کارتل‌ها بجنگند، «اجازه نمی‌دهد دولت خارجی مداخله کند»

در این بیانیه آمده است که تحویل تسلیحات قاچاق با استفاده از کاروان‌های خودرویی از عراق انجام شده است که از طریق «گروه‌های شبه‌نظامی دوست» در آنجا و نیروی قدس – شاخه برون مرزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران (سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) که از شبه‌نظامیان شیعه متحد ایران حمایت مادی می‌کند، هماهنگ شده است. در منطقه

به نقل از یک مقام دفاعی آمریکا، این گزارش می‌گوید که این نوع فعالیت‌های ایران با تلاش‌های گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران برای «استفاده از کمک‌های بشردوستانه به عراق و سوریه به عنوان راهی برای رساندن مواد به گروه‌های وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران مطابقت دارد». “

بر اساس این گزارش، ایران و گروه های وابسته به آن بلافاصله پس از زلزله بسیج شدند.

در 7 فوریه … یک گروه شبه نظامی مستقر در عراق ظاهراً انتقال تفنگ، مهمات و 30 را ترتیب داده است. [drones] بر اساس اسناد اطلاعاتی فاش شده که توسط سازمان اطلاعاتی آمریکا نقل شده است، در کاروان های کمک برای حمایت از حملات آینده به نیروهای آمریکایی در سوریه پنهان شده است. واشنگتن پست گزارش.

این گزارش افزود که یک افسر نیروی قدس به یک گروه شبه‌نظامی عراقی دستور داد تا «سلاح‌ها را در کمک‌های مشروع زلزله جاسازی کنند»، در حالی که یکی دیگر از افسران نیروی قدس فهرستی از «صدها» خودرو و کالایی را که پس از زلزله از عراق وارد سوریه شده بود، نگهداری می‌کرد. مدیریت کنید که تمام سلاح های قاچاق شده به کجا می رفتند.

عراق می گوید یافته ها «جعلی» هستند

در همین حال، یک مقام ارشد در دفتر محمد شیعه السودانی نخست وزیر عراق گفت: پست یافته های این اسناد “جعلی” بود.

«در واقع مرزها کاملاً باز هستند. در واقع ما هنوز از عبور غیرقانونی‌ها از مرز سوریه رنج می‌بریم.» پست به نقل از این مقام رسمی این بدان معناست که اگر این اسناد درست باشند، هر زمان ممکن است. چرا منتظر کاروان کمک به عنوان توجیه باشیم؟» این مقام افزود.

به گفته مقامات آمریکایی، گروه‌های همسو با ایران تهدیدی دائمی برای حدود 900 نیروی آمریکایی هستند که با نیروهای محلی در سوریه برای مقابله با تجدید حیات گروه افراطی داعش همکاری می‌کنند.

در ماه مارس، بر اساس تایید پنتاگون، یک پیمانکار آمریکایی در حمله به پایگاهی در سوریه که توسط یک پهپاد ساخت ایران انجام شد، کشته شد و دیگری زخمی شد. این انفجار همچنین منجر به آسیب سر تعدادی از نیروهای آمریکایی شد.

با این حال مقامات آمریکایی بدون ارائه جزئیات بیشتر اعلام کرده اند که این پهپاد از طریق یکی از کاروان های کمک رسانی زلزله وارد کشور نشده است. پس از مرگ پیمانکار، ایالات متحده حملات هوایی را علیه شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران که گمان می‌رود مسئول این حمله بودند، انجام داد و هشدار قاطعانه‌ای را از سوی رئیس‌جمهور بایدن به تهران دریافت کرد که ایالات متحده به حملات خشونت‌آمیز به کارکنان آمریکایی پاسخ قاطعانه خواهد داد.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام