گزارش سازمان ملل: ارتش میانمار از زمان کودتای 2021 تسلیحاتی به ارزش 1 میلیارد دلار وارد کرده است

گزارش سازمان ملل: ارتش میانمار از زمان کودتای 2021 تسلیحاتی به ارزش 1 میلیارد دلار وارد کرده است

افسران ارتش میانمار در حین رژه به مناسبت هفتاد و هشتمین روز نیروهای مسلح میانمار در نایپیتاو، میانمار، در 27 مارس 2023 محل برگزاری را ترک می کنند. فایل AP

یک تحقیق 10 ماهه توسط یک نهاد مرتبط با سازمان ملل نشان می‌دهد که رژیم نظامی میانمار بیش از 1 میلیارد دلار تسلیحات و مواد خام برای تولید تسلیحات از تامین‌کنندگان بین‌المللی از زمان سرنگونی دولت منتخب دموکراتیک در فوریه 2021 تهیه کرده است.

مطابق با نیکی آسیا گزارش، با استناد به تحقیقات انجام شده توسط تام اندروز، گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر در میانمار، روسیه، چین، سنگاپور، هند و تایلند تامین کنندگان اصلی ارتش بودند.

این صادرات شامل تسلیحات، فناوری های دو منظوره و مواد مورد استفاده برای ساخت سلاح های صادر شده از روز کودتا در 1 فوریه 2021 تا دسامبر 2022 می شود.

این تسلیحات و مواد لازم برای ساخت بیشتر آنها، علیرغم وجود شواهد قاطع دال بر مسئولیت آن در قبال جنایات وحشیانه، بدون وقفه به جریان ارتش میانمار ادامه داده است. الجزیره گزارش به نقل از اندروز در گزارشی که روز چهارشنبه در نیویورک منتشر شد، گفت.

این سازمان بیش از 12500 خرید منحصر به فرد را شناسایی کرده یا محموله هایی را به طور مستقیم به ارتش میانمار یا فروشندگان اسلحه شناخته شده میانماری که از طرف ارتش کار می کنند، ثبت کرده است.

این گزارش می افزاید: «تنوع و حجم کالاهای ارائه شده به ارتش میانمار از زمان کودتا خیره کننده است.

افزایش چشمگیر هزینه های نظامی

ردیابی دقیق خرید مواد همچنین نشان دهنده افزایش چشمگیر هزینه های نظامی در رژیم تحت رهبری شورای اداری دولتی از زمان به دست گرفتن قدرت در 1 فوریه 2021 است.

دولت در آوریل بودجه نظامی بیش از 5.6 تریلیون کیات (2.7 میلیارد دلار) را برای سال منتهی به 31 مارس 2024 تصویب کرد که در مقایسه با 3.7 تریلیون کیات قبلی افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، روسیه و چین همچنان تامین‌کنندگان اصلی تسلیحات پیشرفته ارتش میانمار در سال‌های 2022 تا 2023 باقی مانده‌اند و از سال 2021 به ترتیب نزدیک به 406 میلیون دلار و 267 میلیون دلار در چنین محموله‌هایی به خود اختصاص داده‌اند.

سنگاپور 254 میلیون دلار مواد نظامی مربوط به ده ها نهاد خود را بین فوریه 2021 تا دسامبر 2022 به ارتش میانمار ارسال کرده است.

هند از فوریه 2021 حدود 51 میلیون دلار صادرات نظامی به میانمار داشته است در حالی که تایلند حدود 28 میلیون دلار در همین دوره فروش داشته است.

اندروز در این گزارش گفت که برخی از کشورهایی که در این گزارش نام برده شده است به این تحقیقات پاسخ داده اند.

درخواست ممنوعیت انتقال سلاح

اندروز خواستار ممنوعیت کامل فروش یا انتقال تسلیحات به ارتش میانمار شد و از کشورهای عضو سازمان ملل خواست تا سلاح های موجود را اجرا کنند.

او گفت که این کشورها می توانند برای متوقف کردن جریان تسلیحات، از جمله با هدف قرار دادن منابع کلیدی درآمد رژیم، اجرای کامل اقدامات ممنوعیت موجود، و ایجاد و اجرای تحریم های جامع بر روی شبکه های تدارکات، کارهای بیشتری انجام دهند.

وی همچنین ژاپن، نیوزلند و کره جنوبی را کشورهایی دانست که تحریم‌های سختی را علیه روسیه به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین وضع کرده‌اند، اما در مورد میانمار به دلیل نقض مداوم حقوق بشر اقدامی نکرده‌اند.

اندروز گفت: «من از ژاپن می‌خواهم که به سایر کشورهای G-7 بپیوندد تا تحریم‌های اقتصادی هدفمند علیه ارتش میانمار و منابع اصلی درآمد آن را اعمال کند، همانطور که در واکنش به بحران اوکراین انجام می‌دهد.» نیکی آسیا.

روسیه و چین در پاسخ خود گزارشگر را متهم کردند که فراتر از اختیارات خود عمل کرده و تجارت مشروع تسلیحات را بدنام کرده است.

در همین حال، هند گفت که قراردادهای تسلیحاتی مربوط به شرکت های دولتی توسط دولت قبلی امضا شده است.

اندروز خاطرنشان کرد که هیچ اطلاعاتی پیدا نکرده است که نشان دهد نهادهای تحت مالکیت یا کنترل دولت های سنگاپور یا تایلند، یا خود دولت ها، تسلیحات را تایید کرده یا به ارتش میانمار منتقل کرده اند، و به نظر می رسد که دلالان اسلحه از این مناطق برای حمل سلاح استفاده می کنند. کسب و کار خود را “به ویژه در بخش بانکداری و حمل و نقل”.

اندروز در این گزارش گفت که در نتیجه این گزارش، دولت سنگاپور نشان داد که در حال بررسی اثربخشی کنترل های صادراتی خود است.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام