گوگل علیه 3500 برنامه وام برای گمراه کردن کاربران اقدام می کند

گوگل علیه 3500 برنامه وام به دلیل نقض دستورالعمل های فروشگاه Play اقدام می کند

در سال 2021، گوگل خط مشی برنامه توسعه دهندگان Play Store خود را برای برنامه های کاربردی خدمات مالی تغییر داد و پیش نیازهای اضافی را برای برنامه های وام شخصی در هند ایجاد کرد.

گوگل روز پنجشنبه اعلام کرد که اقداماتی را علیه بیش از 3500 درخواست وام در هند در سال 2022 به دلیل نقض قوانین خط مشی Play Store انجام داده است. گوگل همچنین اعلام کرد که از آپلود 1.43 میلیون برنامه نقض سیاست در گوگل پلی در مجموع جلوگیری کرده و 173000 حساب مضر را مسدود کرده است.

این شرکت ادعا می کند که بیش از 2 میلیارد دلار از تراکنش های فریبکارانه و سوء استفاده آمیز را در سال 2022 متوقف کرده است. این شرکت همچنین خاطرنشان کرد که هدف آنها ارتقای استراتژی های خود در این حوزه با اصلاح منظم سیاست ها و رویه های بررسی است.

در اوایل این ماه، گوگل خط مشی خود را در مورد وام های شخصی تغییر داد و اعلام کرد که برنامه هایی که وام های شخصی ارائه می دهند یا به آنها کمک می کنند دسترسی محدودی به اطلاعات حساس کاربران خواهند داشت.

گوگل از فونت ها برای پیگیری کارهایی که کاربران آنلاین انجام می دهند و فروش داده ها به تبلیغ کنندگان استفاده می کند. در اینجا چگونه است

ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل می‌گوید هوش مصنوعی خطرناک است، می‌تواند امنیت ملی را تهدید کند، جامعه نیاز به سازگاری دارد

این اطلاعات شامل مخاطبین، موقعیت مکانی، عکس‌ها، ویدیوها، فایل‌ها یا گزارش تماس‌های آنها می‌شود. این سیاست تجدید نظر شده در 31 مه 2023 اجرایی شد.

در همین حال، گسترش اپلیکیشن‌های ثبت‌نشده و تقلبی که در وام‌دهی دیجیتالی فعالیت می‌کنند، نگرانی قابل توجهی را برای دولت هند، بانک مرکزی هند (RBI) و اداره اجرای (ED) ایجاد کرده است.

این موضوع به سال 2020 بازمی‌گردد، زمانی که چندین مورد از این برنامه‌ها با نرخ‌های بهره بالا به مشتریان ناآگاه پول قرض دادند و از روش‌های تهاجمی بازیابی وام استفاده کردند که باعث شد بسیاری از افراد جان خود را بگیرند.

در سال 2021، گوگل خط مشی برنامه توسعه دهندگان Play Store خود را برای برنامه های کاربردی خدمات مالی تغییر داد و پیش نیازهای اضافی را برای برنامه های وام شخصی در هند ایجاد کرد. این الزامات شامل پر کردن فرم اظهارنامه است که تأیید می‌کند که برنامه یا توسط RBI برای ارائه وام‌های شخصی مجوز دارد و یک کپی از مجوز را می‌دهد یا به‌طور متناوب، گواهی می‌دهد که تنها به عنوان یک پلتفرم برای تسهیل وام دادن پول توسط وام‌دهندگان دارای مجوز عمل می‌کند.

در همین حال، گوگل برنامه‌های خود را برای پیاده‌سازی رویکرد تبلیغاتی آگاه‌تر از حریم خصوصی در سال 2023 اعلام کرد. این شرکت اولین نسخه بتا را برای جعبه ایمنی حریم خصوصی در اندروید معرفی خواهد کرد که برای بخش کوچکی از دستگاه‌های اندرویدی قابل دسترسی خواهد بود.

گوگل در یک پست وبلاگی گفت: “با نسخه بتا، کاربران و توسعه دهندگان می توانند این راه حل های جدید را در دنیای واقعی تجربه و ارزیابی کنند.” این شرکت همچنین اعلام کرد که از نزدیک با توسعه‌دهندگان، ناشران، تنظیم‌کننده‌ها و سایر ذینفعان مرتبط برای انتقال به سمت یک اکوسیستم موبایل امن‌تر همکاری خواهد کرد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام