گیتانجالی رائو-آمریکایی هندی توسط TIME به عنوان اولین “بچه سال” برای کار در فناوری نامگذاری شد

در مصاحبه خود با مجله ، رائو در مورد استفاده از فن آوری برای مقابله با آب آشامیدنی آلوده ، اعتیاد به مواد افیونی و آزار و اذیت اینترنتی صحبت کرد

گیتانجالی رائو-آمریکایی هندی توسط TIME به عنوان اولین

Geetanjali Rao 15 ساله به عنوان بچه سال مجله TIME معرفی شده است. توییتر @ مجله Timema

نیویورک: گیتانجالی رائو ، 15 ساله ، هندی-آمریکایی ، دانشمند و مخترع جوان “درخشان” ، توسط مجله TIME به دلیل کار شگفت انگیز خود با استفاده از فناوری برای مقابله با مشروبات الکلی آلوده ، به عنوان اولین بچه سال شناخته شد. آب به اعتیاد به مواد افیونی و آزار و اذیت اینترنتی.

“جهان متعلق به کسانی است که آن را شکل می دهند. و هرچند که جهان ممکن است در لحظه ای احساس عدم اطمینان کند ، اما به نظر می رسد واقعیت اطمینان این است که هر نسل جدید بیشتر از آنچه این بچه ها قبلاً به دست آورده اند تولید می کند: تأثیر مثبت ، در همه اندازه ها ، زمان گفت

رائو از بین بیش از 5000 نامزد انتخاب شد بار اولین بچه سال. آنجلینا جولی ، بازیگر و فعال ، برای ویژه برنامه TIME با او مصاحبه کرد.

مشاهده ، طوفان مغزی ، تحقیق ، ساخت و برقراری ارتباط ، رائو در جریان یک گفتگوی مجازی با جولی از خانه اش در کلرادو درباره روند خود گفت.

وی در مورد کار حیرت انگیز خود با استفاده از فناوری برای مقابله با مسائلی از آب آشامیدنی آلوده تا اعتیاد به مواد افیونی و آزار و اذیت اینترنتی ، و در مورد مأموریت خود در ایجاد یک جامعه جهانی از مبتکران جوان برای حل مشکلات در سراسر جهان صحبت کرد.

“حتی در حین گفتگوی ویدئویی ، ذهن درخشان و روحیه سخاوتمندانه او همراه با پیام الهام بخش او برای سایر جوانان درخشید: سعی نکنید هر مشکلی را برطرف کنید ، فقط بر روی مسئله ای تمرکز کنید که شما را هیجان زده می کند” زمان گفت

وی در مصاحبه گفت: “اگر من قادر به انجام آن باشم ، هرکسی می تواند این کار را انجام دهد.” رائو گفت نسل او با مشکلات زیادی روبرو است که قبلاً هرگز ندیده اند.

اما در همان زمان ، ما با مشکلات قدیمی روبرو هستیم که هنوز هم وجود دارند. مانند ، ما اینجا در وسط یک همه گیر جهانی جدید نشسته ایم ، و همچنین مثل اینکه هنوز با مسائل حقوق بشر روبرو هستیم. وی گفت: مشکلاتی وجود دارد که ما آنها را ایجاد نکردیم اما اکنون باید آنها را حل کنیم ، مانند تغییرات آب و هوا و آزار و اذیت اینترنتی با معرفی فناوری.

من فکر می کنم بیش از هر چیز در حال حاضر ، ما فقط باید آن چیزی را که مشتاق آن هستیم پیدا کنیم و آن را حل کنیم. حتی اگر چیزی به اندازه کوچک باشد ، من می خواهم راهی آسان برای برداشتن بستر پیدا کنم. همه چیز تفاوت ایجاد می کند. وی گفت که برای تهیه یک چیز بزرگ تحت فشار قرار نگیرید.

“رائو وقتی از او س askedال شد که چه موقع می داند علم علاقه او است ، گفت که او همیشه می خواهد لبخند بر لب کسی ببندد. این هدف روزمره من بود ، فقط برای خوشحال کردن کسی. و به زودی تبدیل شد ، چگونه می توان مثبت اندیشی و جامعه ایجاد کرد به محلی که ما زندگی می کنیم؟ “
رائو اضافه کرد که او به نظر نمی رسد “دانشمند معمولی شما. همه آنچه که من در تلویزیون می بینم این است که این یک پیر ، معمولاً سفیدپوست به عنوان یک دانشمند است. برای من عجیب است که تقریباً مانند افرادی بود که برای آنها نقش تعیین می کردند ، از نظر جنسیت آنها ، سن ، رنگ پوست آنها. “

“هدف من واقعاً نه تنها از ایجاد وسایل شخصی من برای حل مشکلات جهان ، بلکه تحریک دیگران برای انجام چنین کاری نیز تغییر کرده است. از آنجا که ، از تجربه شخصی ، آسان نیست وقتی شخص دیگری مثل خود را نمی بینی. بنابراین من واقعاً می خواهم این پیام را بیان کنم: اگر من قادر به انجام آن باشم ، شما می توانید آن را انجام دهید ، و هر کسی می تواند آن را انجام دهد. “

او گفت وقتی کلاس دوم یا سوم بود ، شروع به فکر کردن در مورد اینکه چگونه می تواند از علم و فناوری برای ایجاد تحولات اجتماعی استفاده کند ، کرد.

او گفت که 10 ساله بود که به والدینش گفت که می خواهد درباره آزمایشگاه حسگر نانولوله های کربنی در آزمایشگاه تحقیقات کیفیت آب دنور تحقیق کند.

وقتی جولی از او س askedال کرد که آیا رائو کارهایی را انجام می دهد که بچه های هم سن و سال او انجام می دهند ، او گفت در واقع من زمان بیشتری را صرف انجام کارهای 15 ساله در طول قرنطینه می کنم. من یک مقدار بی خدا می پزم. خوب نیست اما پختن است. و مانند آن ، علم نیز هست.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.