یونان با موفقیت آثار باستانی دزدیده شده از جمله مجسمه برنزی اسکندر مقدونی را بازیابی می کند

یونان با موفقیت آثار باستانی دزدیده شده از جمله مجسمه برنزی اسکندر مقدونی را بازیابی می کند

تصویر بازنمایی رویترز

یونان پس از یک نبرد طولانی حقوقی به مدت 17 سال، از بازیابی آثار باستانی غارت شده متعددی که شامل مجسمه برنزی قرن دوم اسکندر مقدونی است، از یک دلال معروف آثار باستانی بریتانیایی خبر داده است.

وزیر فرهنگ یونان، لینا مندونی، اظهار داشت که پیگیری برای بازگرداندن مجموعه 351 شی در سال 2006 آغاز شد و مقامات در حال تحقیق در مورد شرکت همنام رابین سایمز در یونان و خارج از کشور بودند.

این بازیابی قابل توجه به دنبال بازیابی آثار باستانی دزدیده شده از ایتالیا است که توسط سیمز ذخیره شده بود و متعاقباً توسط پلیس ایتالیا و سوئیس در سال 2016 پیدا شد.

مقالات مرتبط

ابتدا برای خدمات موزه بریتانیا

“اول برای خدمات موزه بریتانیا”: گلاسکو مراسم بازگرداندن هفت اثر باستانی به هند برگزار می کند.

ابتدا برای خدمات موزه بریتانیا

مرمرهای پارتنون که بریتانیا ممکن است پس از 200 سال به یونان بازگرداند چیست؟

در حالی که ارتباط بین مصنوعات یونانی و حمل و نقل ایتالیایی به صراحت توسط وزارت فرهنگ یونان ذکر نشده است، بازیابی این مجموعه گسترده یک پیروزی قابل توجه است.

از جمله قطعات قابل توجه در مجموعه بازگردانده شده، مجسمه ای از دوران نوسنگی حکاکی شده از سنگ سفید است که قدمت آن به هزاره چهارم قبل از میلاد باز می گردد.

علاوه بر این، این مجموعه شامل یک مجسمه سیکلادیک اولیه مربوط به دوره بین 3200 تا 2700 قبل از میلاد، یک مجسمه مرمری آسیب دیده مربوط به دوره باستانی (550-500 قبل از میلاد) و یک سر مرمری است که یک مغز یا ابوالهول مربوط به همان دوره را نشان می دهد.

این بهبود موفقیت آمیز نقطه عطف مهمی برای یونان در تلاش های مداوم آن برای بازیابی و حفظ میراث فرهنگی خود است.

یونان درگیر مبارزه ای مداوم برای بازپس گیری آثار باستانی غارت شده ای است که به موزه ها و مجموعه های خصوصی در سراسر جهان راه یافته اند.

در یک نمایش قابل توجه دوستی، واتیکان سه قطعه از معبد پارتنون آتن را در ماه مارس به یونان بازگرداند، ژستی که پاپ فرانسیس نیز به آن اذعان کرد.

قطعات این بنای نمادین در حال حاضر در موزه های معتبر مختلف پراکنده شده است.

گزارش های اخیر همچنین حاکی از آن است که دولت یونان و موزه بریتانیا در حال مذاکره پیشرفته در مورد بازگرداندن مرمرهای پارتنون هستند که به عنوان مرمرهای الگین نیز شناخته می شوند.

این مجسمه های باستانی در اوایل قرن نوزدهم توسط لرد الگین، یک دیپلمات بریتانیایی از معبد پارتنون در آتن گرفته شد و از آن زمان در موزه بریتانیا نگهداری می شود. یونان همچنان از بازگرداندن آنها به میهن دفاع می کند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام