یونیسف می گوید 67 میلیون کودک به دلیل کووید-19 واکسن را از دست داده اند

دهلی نو: سازمان ملل متحد روز چهارشنبه مدعی شد که حدود 67 میلیون کودک در سراسر جهان بین سال‌های 2019 تا 2021 به دلیل قرنطینه‌ها و اختلالات مراقبت‌های بهداشتی ناشی از همه‌گیری کووید-19 واکسن‌های معمول خود را به طور جزئی یا کامل از دست داده‌اند. خبرگزاری فرانسه.

طبق گزارش اخیر یونیسف، “بیش از یک دهه دستاوردهایی که به سختی در ایمن سازی معمول دوران کودکی به دست آمده است، از بین رفته است” و افزود که بازگشت به مسیر “چالش برانگیز خواهد بود.”

یونیسف خاطرنشان کرد که از 67 میلیون کودکی که واکسیناسیون آنها “به شدت مختل شده است”، 48 میلیون به هیچ وجه واکسن معمولی دریافت نکرده اند و این نگرانی در مورد شیوع احتمالی فلج اطفال و سرخک را افزایش داده است.

پوشش واکسن در میان کودکان در 112 کشور کاهش یافت و درصد جهانی کودکان واکسینه شده با 5 امتیاز کاهش به 81 درصد رسید که پایین‌ترین سطح از سال 2008 است. آفریقا و آسیای جنوبی بسیار تحت تأثیر قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش ادعا شده است خبرگزاری فرانسه“به طور نگران کننده ای، عقب نشینی در طول همه گیری در پایان یک دهه رخ داد، زمانی که، به طور کلی، رشد ایمن سازی در دوران کودکی راکد بود.”

واکسن‌ها سالانه جان 4.4 میلیون نفر را نجات می‌دهند، رقمی که سازمان ملل تخمین می‌زند در صورت دستیابی به اهداف بلندپروازانه‌اش برای جا گذاشتن «هیچ‌کس» تا سال 2030 به 5.8 میلیون نفر برسد.

برایان کیلی، سردبیر این گزارش، گفت: «واکسن‌ها نقش بسیار مهمی در اجازه دادن به کودکان بیشتری برای زندگی سالم و طولانی داشته‌اند. خبرگزاری فرانسه. “هر گونه کاهش در نرخ واکسیناسیون نگران کننده است.”

سرخک قبل از ظهور واکسن در سال 1963، سالانه حدود 2.6 میلیون نفر را می کشد که اکثر آنها کودک بودند. تا سال 2021، این رقم به 128000 کاهش یافت.

با این حال، درصد کودکانی که علیه سرخک واکسینه شده اند از 86 درصد به 81 درصد بین سال های 2019 تا 2021 کاهش یافته است و تعداد موارد در سال 2022 نسبت به سال 2021 دو برابر شده است.

کیلی هشدار داد که کاهش نرخ واکسیناسیون ممکن است با بحران های دیگری از تغییرات آب و هوایی گرفته تا ناامنی غذایی همراه شود.

او گفت: «شما تعداد فزاینده ای از درگیری ها، رکود اقتصادی در بسیاری از کشورها، شرایط اضطراری آب و هوایی و غیره دارید. همه اینها پاسخگویی به نیازهای واکسیناسیون را برای سیستم‌های بهداشتی و کشورها سخت‌تر و سخت‌تر می‌کند.»

یونیسف از دولت‌ها می‌خواهد «تعهد خود را برای افزایش بودجه برای ایمن‌سازی با توجه ویژه به تسریع تلاش‌های واکسیناسیون «پیش‌گیری» برای کسانی که واکسن را از دست داده‌اند، دو برابر کنند.

این گزارش همچنین نگرانی‌هایی را در مورد کاهش اعتماد مردم به واکسن‌ها که در 52 کشور از 55 کشور مورد بررسی مشاهده شد، افزایش داد.

کاترین راسل، مدیر اجرایی یونیسف در بیانیه‌ای گفت: ما نمی‌توانیم اجازه دهیم اعتماد به واکسیناسیون‌های معمول قربانی دیگر همه‌گیری شود. در غیر این صورت، موج بعدی مرگ و میر ممکن است مربوط به تعداد بیشتری از کودکان مبتلا به سرخک، دیفتری یا سایر بیماری‌های قابل پیشگیری باشد.»

این گزارش می‌گوید اعتماد به واکسن می‌تواند «فراردار و خاص زمان» باشد، و اشاره کرد که «تحلیل‌های بیشتری برای تعیین اینکه آیا یافته‌ها نشان‌دهنده روند طولانی‌مدت» فراتر از همه‌گیری است، مورد نیاز است.

به طور کلی، این سازمان گفت که حمایت از واکسن ها “نسبتا قوی باقی می ماند.”

بیش از 80 درصد از پاسخ دهندگان در حدود نیمی از 55 کشوری که در نظرسنجی شرکت کردند “واکسن ها را برای کودکان مهم می دانستند.”

کیلی گفت: «دلایلی وجود دارد که تا حدودی امیدوار باشیم که خدمات در تعداد کمی از کشورها در حال بهبود هستند.

با این حال، او هشدار داد که حتی بازگشت به سطح قبل از همه‌گیری سال‌ها طول می‌کشد، نه اینکه به «کودکانی که قبل از همه‌گیری ناپدید شده بودند» اشاره کنیم.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام