یوگنی پریگوژین، رئیس واگنر، ارتش را به افشای جناح های باخموت متهم می کند.

یوگنی پریگوژین، رئیس واگنر، ارتش را به افشای جناح های باخموت متهم می کند.

بنیانگذار گروه مزدور خصوصی واگنر یوگنی پریگوژین قبرستانی را قبل از تشییع جنازه وبلاگ نویس نظامی روسی ماکسیم فومین که به طور گسترده با نام ولادلن تاتارسکی شناخته می شود، ترک می کند که اخیراً در یک حمله بمب در کافه ای در سن پترزبورگ در مسکو در 8 آوریل 2023 کشته شد. پرونده رویترز

بر اساس یک گزارش، یوگنی پریگوژین، رئیس واگنر روز پنجشنبه مدعی شد که گردان های ارتش روسیه 570 متری شمال باخموت در شرق اوکراین عقب نشینی کرده اند و جناح های جنگنده خود را آشکار کرده اند.

گزارش شده است که هیچ اظهارنظر فوری از سوی وزارت دفاع وجود ندارد رویترز وی افزود که آژانس قادر به تأیید ادعای او نیست.

متأسفانه یگان‌های وزارت دفاع روسیه تا 570 متری شمال باخموت عقب‌نشینی کرده‌اند و جناح‌های ما را آشکار کرده‌اند. رویترز گزارش به نقل از پریگوژین در یک پیام صوتی گفت.

مقالات مرتبط

بعد از

پس از خروج از تهدید، رئیس گروه واگنر می گوید وعده سلاح های بیشتری برای نبرد باخموت داده شده است

بعد از

رئیس واگنر ادعا می کند که هیچ نشانه ای از مهمات وعده داده شده از مسکو وجود ندارد و قول داده است که جزئیات بیشتری را پس از رژه پیروزی فاش کند.

پریگوژین افزود: “من به صورت علنی از رهبری عالی وزارت دفاع درخواست می کنم زیرا نامه های من خوانده نمی شود.”

نیروهای واگنر حمله به باخموت، یکی از خونین‌ترین و طولانی‌ترین نبردهای جنگ را رهبری می‌کنند، چیزی که مسکو آن را «عملیات نظامی ویژه» می‌نامد، با برخی حمایت‌های ارتش عادی در ماه‌های اخیر.

پریگوژین که مکرراً مقامات ارشد نظامی روسیه را متهم کرده است که برای حمایت از افرادش به اندازه کافی اقدام نمی کنند، از وزارت دفاع خواست تا پس از آنچه که او عقب نشینی را اعلام کرد، تمام تلاش خود را برای محافظت از جناحین باخموت انجام دهد.

وی خطاب به سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه و والری گراسیموف، رئیس ستاد کل ارتش، گفت: لطفاً جناحین را رها نکنید.

واگنر می‌گوید که بخش اعظم شهر متلاشی شده را گرفته است – البته با هزینه‌های انسانی هنگفت. اما اوکراین می گوید نیروهایش در روزهای اخیر مناطق اطراف باخموت را بازپس گرفته اند.

مسکو باخموت، شهری با 70000 نفر جمعیت قبل از جنگ را به عنوان یک پله بالقوه برای تصرف بقیه منطقه صنعتی شرقی دونباس در مرز روسیه می بیند.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام