یک روز پس از نتایج انتخابات بهار ، BJP اعتبار Modi را برای برنده شدن NDA ، کنسول JD (U) می دهد. LJP ، Left ، AIMIM نکات کلیدی

جدا از برنده در حال ظهور ، تقریباً مثل همیشه ، افراد زیر سلطه – احزاب چپ ، AIMIM و LJP – توجه مردم را به خود جلب کردند حتی چون از نظر عددی مطلقاً زیاد نبودند

غلبه بر ضد مسئولیت پانزده سال ، یک متحد سابق متبحر ، و یک چالش روحیه ای از سوی یک مخالف دوباره در حال احیای مجدد که مانند ققنوس ضرب المثلی از خاکستر خود پس از شکست نظرسنجی لوک سبها در سال 2019 بیرون آمد ، NDA به رهبری نیتیش کومار دوباره در بیهار به قدرت رسید چهارشنبه با اکثریت باریک.

ائتلاف حاکم 125 کرسی در مجمع 243 عضو ایالتی را به دست آورد در مقابل 110 کرسی که توسط اتحاد بزرگ مخالف بدست آورد تا زمینه را برای چهارمین دوره متوالی کومار در مسند دولت فراهم کند ، اما به دنبال یک افت شدید در تعداد JD (U ) قانونگذاران تعداد MLA های JD (U) از 71 مورد در سال 2015 به 43 کاهش یافت.

این رقابت به حدی گردن و گردن بود که ماهاگاتبندان ادعا می کرد که حداقل تا ساعت 9 شب سه شنبه هنوز یک فرصت جنگی دارد ، در حالی که رهبری عالی BJP از تأیید پیروزی خود تا حوالی نیمه شب خودداری می کرد.

یک روز بعد ، هنگامی که گرد و غبار بر روی نظرسنجی های لبه چاقو نشست ، سیاست های Bihar در آینده و موارد احتمالی نبرد انتخاباتی سنجید. جدای از برنده در حال ظهور ، تقریباً مثل همیشه ، این افراد تحت سلطه بودند که به بحث و گفتگو تبدیل شدند: احزاب چپ ، AIMIM اسودالدین اویسی و LJP چیراگ پسوان توجه مردم را جلب کردند حتی از نظر عددی به طور مطلق زیاد نبودند.

پیروزی BJP

در حالی که BJP توضیح داد که به قول قبلی خود در مورد حمایت از نیتیش کومار به عنوان وزیر ارشد بهار پایبند خواهد بود ، اما فرصتی باقی نماند تا شاخ خود را برای عملکرد عالی و اعتبار دادن نارندرا مودی نخست وزیر به پیروزی برساند. این به رغم این واقعیت بود که نیتیش به عنوان چهره دولت با ضد مأموریت مبارزه می کرد ، و همچنین مجبور شد با خشم پاسوان که نامزد خود را انتخاب می کرد تنها هدف خرابکاری JD (U) بود.

یک روز پس از نتایج انتخابات بهار ، اعتبارات BJP Modi برای کنسول های برنده NDAs JDU LJP چپ AIMIM نکات کلیدی صحبت می کند

نخست وزیر نارندرا مودی خطاب به کارگران BJP در مقر حزب. توییتر @ BJP4India

نخست وزیر نارندرا مودی از کارگران NDA تشکر کرد اما اظهار داشت که BJP تنها حزبی است که حتی پس از سه دوره قدرت می تواند سهم کرسی خود را افزایش دهد.

مودی گفت: “پیروزی دیروز ما نشان می دهد که ما از زمان نظرسنجی های لوک سبها عملکرد خود را حفظ کرده ایم” ، و اضافه کرد که در اوایل ، پس از روز انتخابات ، عناوین می گفتند “غرفه های رای گیری غارت شد” ، اکنون عنوان ها “نظرسنجی افزایش یافته است” ، “زنان بیشتر از مردان رأی می دهند”.

مودی با بیان اینکه مردم کشور به BJP اعتقاد دارند و دلیل آن الگوی اداره حزب است ، گفت: “برکت و عشق مردم به BJP بی حد و حصر افزایش یافته است.”

“موفقیت BJP به دلیل حکمرانی خوب است. ما این را در این دوره دیده ایم ویروس کرونا پاندمی. با این حال ، هیچ کس با شیوع بیماری هند با آن مبارزه نکرده است. “

اوما بهارتی یکی از معدود صداهای هوشیارانه ای بود که نقش یک اتحاد را در پیروزی یک شریک نیز قائل بود. وی گفت كه حزب وی تنها از طریق “نردبان” وزیر ارشد بهار نیتیش كومار “برادر بزرگتر” در اتحاد NDA در بیهار شد.

بهارتی گفت: “ما (BJP) با بالا رفتن از نردبان نیتیش توانسته ایم از بزرگتر برادر بزرگتر شویم. شما نمی توانید نردبانی را كه برای كوهنوردی استفاده می شد پایین بیاورید.”

یک روز پس از نتایج انتخابات بهار ، اعتبارات BJP Modi برای کنسول های برنده NDAs JDU LJP چپ AIMIM نکات کلیدی صحبت می کند

کارگران BJP پس از پیروزی حزب در Bihar جشن می گیرند. PTI

Bhupendra Yadav از BJP همچنین به عناصر NDA برای این برد مشترک اعتبار داد.

“نه ، هر حزبی در پیروزی NDA نقش داشته است. سهم همه مهم است. عملکرد آنها در برنده ساختن NDA واقعاً خوب بوده است. در انتخابات ، یک نفر برنده یا باخت. اما پایگاه پشتیبانی هر حزب در پیروزی NDA. اختیار واضحی که ما بدست آورده ایم نتیجه کار سخت چهار حزب است. ” هند اکسپرس در مصاحبه

شرکای NDA LJP را مورد تمسخر قرار می دهند ، اما چراگ پسوان ادعا می کند ماموریت انجام شده است

چراغ پاسوان به رهبری LJP در رسانه ها مورد توجه قرار گرفت زیرا این اولین بار بود که نماینده جوان حزب حزب خود را بدون راهنمایی پدرش رام ویلاس پسوان رهبری می کرد و به همین دلیل جرات داشت از اتحاد فعلی خارج شود و به تنهایی برود ، همه اسلحه ها علیه رئیس وزیر برافروخته می شوند نیتیش کومار در حالی که هنوز در تلاش برای معاشقه با BJP بود.

حزب وی در 137 کرسی به رقابت پرداخت ، اکثر آنها کرسی هایی بودند که JD (U) بر اساس توافق اتحاد با BJP نامزدها را نامزد کرده بود. اما در پایان روز ، حزب وی می تواند فقط یک کرسی را بدست آورد.

در اینجا چگونگی خلاصه کردن متحد NDA و رئیس هندوستان عوام مورچا ، جیتانرام منجی ، آورده شده است: Apne hi chirag se bhasm ho gaye hain (او در شعله خود سوخته است). “

یک روز پس از نتایج انتخابات بهار ، اعتبارات BJP Modi برای کنسول های برنده NDAs JDU LJP چپ AIMIM نکات کلیدی صحبت می کند

چراگ پاسوان رئیس LJP در یک کنفرانس مطبوعاتی در دفتر حزب در پاتنا سخنرانی می کند. PTI

Bhupendra Yadav از BJP ، علیرغم پیوستگی یک طرفه شیراگ به حزب ، LJP را به خیانت به NDA متهم کرد.

وی گفت: “LJP راه خود را انتخاب کرده و به نوعی NDA را فریب داده است. مردم بیهار اهمیت خود را در سیاست های دولتی به آنها منتقل کرده اند” ، وی با بیان اینکه علی رغم همه سردرگمی های چراگ ، مردم بیهار زندگی خود را از دست دادند ایمان آنها به رهبری نخست وزیر نارندرا مودی و اعتبار او.

شیراگ اما همچنان مات و مبهوت مانده است.

“من به همه نامزدهای LJP افتخار می کنم که بدون کمک اتحاد جنگیدند. ما عشق رای دهندگان را دریافت کردیم. سهم آرا of حزب افزایش یافته است. سازمان حزب در هر منطقه تقویت شده است. ما از مزایای آن در آینده ، “Chirag به زودی پس از نتایج به زبان هندی توییت کرد.

روز چهارشنبه ، چراگ پاسوان در نظرسنجی های مجمع بیهار که به چشم انداز حزب دوم صدمه می زند ، از تعداد زیادی از تصمیم خود برای کاندید کردن نامزدها در برابر JD (U) دفاع کرد و گفت که او می خواهد حزب نیتیش کومار “تضعیف شود” و در این کار موفق شد.

پسوان گفت: “ما هرگز نیت خود را پنهان نكردیم. ما معتقد بودیم كه JD (U) به ریاست كومار باید تضعیف شود و ما موفق شدیم. ما می خواستیم BJP را قوی تر كنیم و تعداد آن بی چون و چرا افزایش یافته است.”

روز چهارشنبه ، پاسوان در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت که خوشحال است که BJP “بسیار بزرگتر و قوی تر” در بهار ظاهر شده است و هرگونه احتمال کامیون با اتحاد بزرگ مخالف ، متشکل از RJD ، کنگره و سه حزب چپ را رد کرد “اختلافات ایدئولوژیک”.

وی همچنین اظهار داشت که LJP “شجاعت” در انفرادی را نشان می دهد و در نهایت با سهم بیشتری از آرا روبرو می شود ، هرچند نمی تواند آن را به کرسی ها تبدیل کند.

احزاب چپ نرخ اعتصاب ستاره ای را به نمایش می گذارند

سه حزب چپ – حزب کمونیست هند ، حزب کمونیست هند (مارکسیست) و حزب کمونیست هند (مارکسیست-لنینیست) – از 29 کرسی قابل قبول 16 نظرسنجی در بیهار 16 امتیاز قابل توجه را به دست آوردند.

“احزاب چپ بر این عقیده اند که برخی بی نظمیهای آشکار در آخرین مراحل شمارش وجود داشته است که باید توسط کمیسیون انتخابات به طور جدی برطرف شود. همراه با دیگر شرکای ماهاگاتبندان ، احزاب چپ این موارد را با کمیسیون انتخابات هند »، سه حزب در بیانیه مشترکی گفتند.

از 16 کرسی ، CPI-ML (آزادسازی) 12 کرسی را به دست آورد ، در حالی که CPI و CPI (M) هر کدام دو کرسی را به دست آوردند.

احزاب چپ از رای دهندگان بیهار برای حمایت از Mahagathbandhan تشکر کردند.

“این شامل نامزدهای احزاب چپ بود ، كه به Mahagathbandhan یك رقابت روحانی در انتخابات علیه حاكم BJP-JD (U) و دولت آن كمك كردند. پاسخ جوانان و مردم به مسائل مربوط به معیشت مردم طرفین در بیانیه ای گفتند.

دبیر كل CPI (ML) ، دیپانكار باتاچاریا به دلیل عملکرد آن ، به مردم بیهار اعتبار می داد در حالی كه وی نماینده حزب چپ در Mahagathbandhan بود.

“مردم احساس می كنند كه چپ در اتحاد كم نماینده است. اما برای RJD ، از محرومیت از 2019 تا ورود متوسط ​​، این راه طولانی بود” هندو به نقل از وی نقل کرد.

در همین حال ، سیتارام یچوری ، دبیر کل CPM ، که از عملکرد فوق العاده چپ ادغام شده دلخور شده بود ، به نیزارها نسبت به نوشتن آنها هشدار داد و گفت اگر کرسی های بیشتری به آنها داده می شد ، در انتخابات تعداد بالاتری نخواهند داشت.

یچوری به گفت: “ما از همان ابتدا روشن بودیم که باید BJP را شکست دهیم. میزان اعتصاب ما در بهار 80 درصد است و اگر کرسی های بیشتری به ما تعلق می گرفت ، ما بیشتر به جمع بندی گاتبندان کمک می کردیم.” PTI.

وی گفت: “اتحاد ما با RJD و كنگره مسائل عدالت اجتماعی و عدالت اقتصادی را تركیب كرد. یكی بدون دیگری حاصل نمی شود.”

بسیاری از اعضای حزب ، رهبر RJD ، تجویوی یداو را در مورد آنچه “امتیازات نامتناسب به چپ ، به ویژه به CPI (ML)” خوانده اند ، زیر سوال بردند. با این حال ، به نظر می رسد محاسبات ناشی از پویایی سیاسی – اجتماعی دولت و قدرت کادرهای احزاب چپ جواب داده است.

“این نتیجه انتخابات نشان داده است که هیچ کس نمی تواند چپ را بنویسد و کسانی که در ارتباط احزاب چپ شک دارند نباید فکر کنند که میزان اعتصاب ما در بهار چقدر بوده است. هیچ کس این میزان اعتصاب را ندارد. چپ برای دموکراسی هند یک ضرورت است. ، “Yechury گفت. وی گفت که احزاب چپ “اتحاد بزرگ را برای مبارزه با برجام” مشروعیت بخشیدند.

کنگره AIMIM را قطع کننده رای می نامد. اویسی به عقب برمی گردد

نماینده AIMIM در لوک سبها از اورنگ آباد ، ایمیتاز جلیل گفت که عملکرد حزب وی در انتخابات مجمع بهار ، که در آن پنج کرسی به دست آورد ، “سیلی محکم” برای کسانی بود که حزب را به عنوان “تیم B” BJP بودن متهم کردند.

اسدالدین اویسی ، نماینده مجلس حیدرآباد ، به رهبری “کل هند اتحاد المسلمین” (AIMIM) ، به رهبری “کل هند” پنج کرسی تحت سلطه مسلمانان در بحار را بدست آورد. پیش از رای گیری در مرحله سوم نظرسنجی ها ، کنگره AIMIM را “B-team” BJP لقب داده و حزب را به تبانی با حزب زعفران متهم کرده بود.

“من از مردم منطقه Seemanchal در Bihar تشکر می کنم که ایمان خود را به اسدالدین اویسی و AIMIM کاهش دادند. نتیجه امروز یک سیلی محکم بر چهره افرادی است که اتهامات خود را مطرح کردند مبنی بر اینکه هر کجا ما در انتخابات شرکت کنیم ، برای تقسیم رای ، “جلیل ، که رئیس واحد ماهاراشترا AIMIM است ، در یک پیام ویدیویی گفت.

وی افزود: “آنها ما را به تیم B بودن BJP متهم کرده اند ، اما مردم بیهار ایمان و اعتماد خود را نشان داده اند. این تازه آغاز است.”

کنگره AIMIM را متهم کرده بود که پایگاه رای خود را در منطقه مهم سیمنچال بهار برای کمک به BJP تضعیف می کند.

آدیر رنجان چودوری ، رهبر ارشد کنگره ، اویسی را “رأی دهنده” توصیف کرد و از احزاب سکولار خواست “هوشیار” باشند.

“تدبیر BJP در استفاده از (اسد الدین) اویسی سحابحزب در انتخابات بحار تا حدی موفق شده است. همه احزاب سکولار باید نسبت به رای دهنده ی اویسی هوشیار باشند سحاب، “او گفته بود ANI

اویسی ، در مصاحبه با هندو ، با این حال ، بی روح به نظر می رسید و قول داد که به “سیاست جایگزین” خود ادامه دهد.

“اگر من مزاحم کنگره ، BJP ، RJD و JD (U) باشم ، این بدان معنی است که من کار خوبی انجام می دهم. همه این نامگذاری ها – رأی دهید کاتوآ یا مزاحمت – برای من مهم نیست. این فقط نشان می دهد که ما در زمین قویتر می شویم. “

“اکنون بیهار به یک صدای سیاسی جایگزین نیاز دارد که متفاوت از ترکیب JD (U) -BJP-RJD-کنگره باشد. زیرا در طول 15 سال نیتیش کومار یا 15 سال RJD ، از نظر توسعه واقعی هیچ اتفاقی نیفتاده است” او اضافه کرد.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.