یک مرد انگلیسی به دلیل هک کردن حساب های توییتری ایلان ماسک و جو بایدن برای ترویج کلاهبرداری رمزنگاری دستگیر شد.

یک مرد انگلیسی به دلیل هک کردن حساب های توییتری ایلان ماسک و جو بایدن برای ترویج کلاهبرداری رمزنگاری دستگیر شد.

پلیس بریتانیا سرانجام یکی از هکرهایی را که به حساب توییتر ایلان ماسک و جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن هک کرده بود و کلاهبرداری بیت کوین را تبلیغ کرده بود، دستگیر کرد. این هکر به حساب 130 برند و شخص معروف نفوذ کرد.

پلیس بریتانیا سرانجام در یکی از بزرگترین پرونده های هک در جهان دستگیر شد. در سال 2020، تیمی از برنامه نویسان، توییتر را هک کردند و به حساب چندین فرد برجسته و شرکت بزرگ از جمله جو بایدن، باراک اوباما، ایلان ماسک، بیل گیتس، جف بزوس و اپل دسترسی پیدا کردند.

این شرکت‌ها و افراد پس از اینکه هکرها با موفقیت حساب‌های توییتر آن‌ها را کنترل کردند و شروع به تبلیغ یک کلاهبرداری رمزنگاری کردند، خود را در یک موقعیت دردسرساز گرفتار کردند.

همچنین بخوانید: توییتر چندین پروفایل را پس از هک شدن حساب های اوباما، بایدن و ماسک در کلاهبرداری بیت کوین قفل کرد.

ایلان

نمایه های جایگزین ایلان ماسک: چگونه توییتر حسابی را که ایلان ماسک به عنوان پروفایل مخفی خود استفاده می کند، دزدید

ایلان

اگر بتوانید ثابت کنید که ایلان ماسک مالک معدن زمرد است، او 1 میلیون دوج کوین پرداخت خواهد کرد

توییتر، در آن زمان، این حادثه را به عنوان یک «حمله هماهنگ مهندسی اجتماعی» توصیف کرد، که در آن هکرها کارکنان توییتر را فریب دادند تا به «سیستم‌ها و ابزارهای داخلی» دسترسی پیدا کنند. این شرکت اذعان کرد که در حال بررسی میزان فعالیت هکرها و اطلاعاتی که ممکن است به آنها دسترسی داشته باشند، جدا از ارسال توییت‌هایی از حساب‌های در معرض خطر، هستند.

در اقدامی بی‌سابقه برای مبارزه با هک، توییتر مجبور شد تمام فعالیت‌های توییت را توسط حساب‌های تایید شده متوقف کند. اکثر حساب‌ها به زودی بازیابی شدند، اما توییتر هشدار داد که ممکن است اقدامات بیشتری انجام شود. این شرکت اقدام به قفل کردن حساب‌های در معرض خطر و محدود کردن دسترسی به سیستم‌ها و ابزارهای داخلی در حین ادامه تحقیقات خود کرد.

بر اساس این گزارش، جوزف جیمز اوکانر، فردی که به عنوان هکر شناخته می شود، پس از دستگیری و استرداد از اسپانیا در 26 آوریل سال گذشته، در دادگاه نیویورک به اشتباه خود اعتراف کرد. تقریبا دو سال پیش، اوکانر به دلیل نفوذ به بیش از 130 حساب توییتر در ژوئیه 2020 در اسپانیا دستگیر شد.

در میان اکانت های مورد هدف، حساب هایی متعلق به چهره های سرشناسی مانند اپل، اوبر، کانیه وست، بیل گیتس، جو بایدن، باراک اوباما و ایلان ماسک که در حال حاضر مالک توییتر است، بودند.

هکر و همدستانش از حساب‌های توییتر هک‌شده برای تبلیغ یک طرح کلاهبرداری سنتی بیت‌کوین استفاده کردند، جایی که به دنبال‌کنندگان خود وعده دو برابری پول در صورت ارسال ارز دیجیتال به کیف پول بیت‌کوین تعیین‌شده را دادند.

کنت آ پولیت جونیور، دستیار دادستان کل در بخش جنایی وزارت دادگستری ایالات متحده، اظهار داشت که اقدامات جنایتکارانه اوکانر آشکار و بدخواهانه بوده و به طور قابل توجهی بر زندگی چندین نفر تأثیر می گذارد.

اوکانر درگیر اعمال آزار و اذیت، تهدید و اخاذی شد که باعث ناراحتی عاطفی قابل توجهی برای قربانیانش شد. برای حفظ ناشناس ماندن، اوکانر به استفاده از رایانه برای پنهان کردن هویت خود از طریق حساب‌های مخفیانه و نام‌های مستعار از مکان‌های خارج از ایالات متحده متوسل شد.

همچنین بخوانید: هکرهایی که برخی از کاربران برتر توییتر را هدف قرار دادند، بیت کوینی به ارزش 120000 دلار دریافت کردند.

این اولین موردی نیست که توییتر با یک تهدید داخلی مواجه شده است. در سال 2017، یک کارمند پشتیبانی مشتری برای مدت کوتاهی حساب دونالد ترامپ را حذف کرد، در حالی که در سال 2019، دو کارمند سابق به اتهام دسترسی و ارائه اطلاعات حساب کاربران متعدد به دولت عربستان سعودی با اتهام جاسوسی روبرو شدند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام