یک مقام سازمان ملل می گوید که درگیری سودان بخش بهداشت را به فاجعه کشانده است

یک مقام سازمان ملل گفت:

تصویری که در 1 مه 2023 گرفته شده است، بیمارستان متروکه ای در ال جنینا، پایتخت دارفور غربی را نشان می دهد که درگیری های مرگبار در سودان بین نیروهای ژنرال رقیب ادامه دارد. خبرگزاری فرانسه

با ادامه جنگ در سودان برای هفته دوم، سازمان ملل هشدار داده است که بخش بهداشت و درمان این کشور که از قبل مشکل دارد با خطر “فاجعه” مواجه است.

یک مقام سازمان بهداشت جهانی سازمان ملل گفت که بخش بهداشت در سودان قبلاً در بحران بود و “بسیار شکننده بود.”

احمد المندری، مدیر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت در شرق مدیترانه گفت خبرگزاری فرانسه با وجود تمام بیمارستان‌های بمباران‌شده، کمبود دارو و پزشکانی که برای امنیت از کشور فرار می‌کنند، ملت فقیر اکنون در یک «فاجعه به تمام معنا» است. مانداری افزود: خطر شیوع بیماری هایی مانند وبا و مالاریا بیش از هر زمان دیگری است.

درگیری سودان: دبیرکل سازمان ملل متحد فرستاده خود را به دلیل وضعیت “بی سابقه” در حالی که خصومت ها وارد هفته سوم می شود

“هولناک و دلشکسته”: آژانس غذای سازمان ملل کار خود را در سودان به دلیل کشته شدن کارکنان در درگیری ها به حالت تعلیق درآورد.

نبردهای شدید در سودان، نیروهای مسلح سودان به رهبری عبدالفتاح البرهان را در برابر نیروهای شبه نظامی قدرتمند پشتیبانی سریع معاون رقیب او، محمد حمدان داگلو قرار داده است.

بر اساس آمارهای رسمی بیش از 500 نفر کشته و نزدیک به 5000 نفر زخمی شده اند، اما بیم آن می رود که تلفات واقعی بسیار بیشتر باشد.

مانداری گفت که تنها 16 درصد از بیمارستان های خارطوم اکنون به طور کامل فعال هستند و “کمبود واقعی در کادر پزشکی… به ویژه کادر پزشکی متخصص، به عنوان مثال در جراحی و بیهوشی” وجود دارد.

آسیب پذیرترین زنان باردار حدود چهار میلیون بیمار و 50000 کودک مبتلا به سوء تغذیه حاد هستند که دیگر مراقبت های حیاتی دریافت نخواهند کرد.

او گفت: «تقریباً سه میلیون زن یا دختر در معرض انواع مختلف خشونت‌های مبتنی بر جنسیت هستند، از جمله خشونت جنسی، و افزود که کودکان با «فشارهای روانی» ناشی از درگیری و آوارگی روبرو هستند.

او گفت که مالاریا در سودان بومی است و ممکن است با شروع فصل بارانی در هفته‌های آینده شیوع پیدا کند و همچنین نسبت به خطر شیوع وبا هشدار داد زیرا آب تمیز به طور فزاینده‌ای کم می‌شود.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را دنبال در فیس بوک، توییتر و اینستاگرام.