EPA برای افزایش فروش خودروهای الکتریکی در ایالات متحده، محدودیت های انتشار آلاینده های شدید را پیشنهاد می کند

EPA برای افزایش فروش خودروهای الکتریکی در ایالات متحده، محدودیت های انتشار آلاینده های شدید را پیشنهاد می کند

یک وسیله نقلیه الکتریکی در ایستگاه شارژ سریع EVgo در دیترویت شارژ می شود. فایل AP

واشنگتن: روز چهارشنبه، آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) کاهش قابل توجهی از انتشار گازهای گلخانه ای برای خودروها و کامیون های جدید تا سال 2032 پیشنهاد کرد. این آژانس ادعا می کند که این پیشنهاد ممکن است منجر به این شود که از هر سه خودروی جدید که طی یک دهه توسط خودروسازان فروخته می شود، دو خودرو الکتریکی باشند.

در صورت تصویب، این پیشنهاد شدیدترین طرح کاهش انتشار آلاینده‌های خودرو در ایالات متحده تا به امروز خواهد بود که خواستار کاهش میانگین آلاینده‌ها به میزان 13 درصد در سال و پیش‌بینی کاهش انتشار آلاینده‌ها به میزان 56 درصد تا سال 2026 است. تا سال 2032، EPA همچنین توصیه می‌کند. الزامات آلایندگی جدید و شدیدتر برای کامیون های سنگین و متوسط.

طبق گزارش EPA، مقررات سال مدل 2027-2032 انتشار CO2 را تا سال 2055 بیش از 9 میلیارد تن کاهش می دهد که بیش از دو برابر میزان انتشار CO2 تولید شده توسط ایالات متحده در سال 2017 است.

خودروسازان و فعالان محیط زیست می گویند که دولت به سرعت در حال حرکت است تا قوانین جدید را تا اوایل سال 2024 نهایی کند تا تغییر آن برای کنگره یا رئیس جمهور آینده بسیار دشوارتر شود. سپس، رئیس جمهور دونالد ترامپ، محدودیت های سختگیرانه انتشار گازهای گلخانه ای را تا سال 2025 که در زمان باراک اوباما تعیین شده بود، لغو کرد، اما دولت بایدن این عقب نشینی را معکوس کرد.

این آژانس تخمین می زند که سود خالص تا سال 2055 از این پیشنهاد بین 850 میلیارد دلار تا 1.6 تریلیون دلار باشد. تا سال 2032 این پیشنهاد حدود 1200 دلار برای هر وسیله نقلیه برای هر سازنده هزینه خواهد داشت، اما به طور متوسط ​​بیش از 9000 دلار در هزینه سوخت، نگهداری و تعمیر در یک دوره هشت ساله صرفه جویی می شود.

جان بوزلا، مدیر عامل اتحاد برای نوآوری خودرو که نماینده جنرال موتورز، فولکس واگن، تویوتا و دیگران است، گفت: «عوامل خارج از خودرو، مانند زیرساخت شارژ، زنجیره‌های تامین، انعطاف‌پذیری شبکه، در دسترس بودن سوخت‌های کم کربن و مواد معدنی حیاتی تعیین می‌کنند که آیا EPA وجود دارد یا خیر. استانداردها در این سطوح قابل دستیابی هستند.»

این پیشنهاد بلندپروازانه‌تر از هدف جو بایدن، رئیس‌جمهور جو بایدن در سال 2021 است که توسط خودروسازان حمایت می‌شود و به دنبال آن است که 50 درصد از وسایل نقلیه جدید تا سال 2030 خودروهای الکتریکی (EVs) یا هیبریدی‌های پلاگین باشند.

دولت بایدن ممنوعیت خودروهای بنزینی را پیشنهاد نمی‌کند، اما می‌خواهد در مورد تمدید قوانین آلایندگی تا سال 2035 و سایر گزینه‌های دیگر اظهار نظر کند. برخی از گروه‌های زیست‌محیطی از EPA می‌خواهند که قوانین سخت‌تر به‌ویژه در مورد کامیون‌های سنگین وضع کند.

اتحادیه کارگران اتومبیل متحد، که قبلاً در مورد از دست دادن شغل از تغییر به سمت خودروهای برقی هشدار داده بود، گفت که پیشنهاد EPA را بررسی خواهد کرد.

هیچ دلیل موجهی وجود ندارد که چرا تولید خودروهای برقی نمی تواند دروازه ای برای طبقه متوسط ​​باشد که مشاغل خودرو برای نسل های کارگر خودروسازی اتحادیه بوده است. اما علائم اولیه این صنعت نگران کننده است. اجبار کارگران به تصمیم گیری بین مشاغل خوب و مشاغل سبز یک انتخاب نادرست است.

مایکل ریگان، مدیر EPA از تایید تعیین تاریخی برای پایان فروش خودروهای جدید بنزینی خودداری کرد. او تاکید کرد که این پیشنهاد یک “استاندارد مبتنی بر عملکرد” ​​است و نه یک دستور EV.

او گفت: «ما هیچ فناوری خاصی را از تجارت خارج نمی کنیم.

طبق پیشنهاد EPA، پیش‌بینی می‌شود که خودروسازان تا سال 2030 60 درصد و تا سال 2032 67 درصد از خودروهای برقی تولید کنند تا نیازهای لازم را برآورده کنند – در مقایسه با تنها 5.8 درصد از خودروهای آمریکایی فروخته شده در سال 2022 که خودروهای برقی بودند. اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ها قصد دارد در هفته های آینده استانداردهای اقتصاد موازی را پیشنهاد کند.

کالیفرنیا در ماه آگوست تصمیم گرفت که تمام خودروهای جدید فروخته شده در این ایالت تا سال 2035 را ملزم کند که هیبریدی برقی یا پلاگین برقی باشند، اما همچنان باید به دنبال معافیت EPA برای ادامه کار باشد. ریگان نگفت که سازمان حفاظت محیط زیست چگونه به درخواست کالیفرنیا واکنش نشان خواهد داد. او گفت: “اگر قرار باشد این اتفاق بیفتد، ما مراقب آن خواهیم بود.”

شلی مور کاپیتو، سناتور جمهوری خواه، این پیشنهاد را «اشتباه» خواند و گفت: «دولت بایدن به صراحت اعلام کرد که می‌خواهد برای آمریکایی‌ها تصمیم بگیرد که چه نوع خودروها و کامیون‌هایی مجاز به خرید، اجاره و رانندگی هستیم.»

دن بکر، مدیر کمپین حمل و نقل ایمن آب و هوا، گفت که پیشنهاد EPA باید سخت‌تر می‌بود.

بکر می‌گوید: «خودروسازان از هر دو طرف خروجی خود صحبت می‌کنند، و وعده خودروهای برقی را می‌دهند، در حالی که عمدتاً همان گازسوزهای قدیمی را تحویل می‌دهند و برای قوانین ضعیف و پر از خلأ لابی می‌کنند.

بر اساس این پیشنهاد، EPA تخمین می زند که 50 درصد از وسایل نقلیه حرفه ای جدید مانند اتوبوس و کامیون های حمل زباله تا سال 2032، به همراه 35 درصد تراکتورهای جدید حمل و نقل کوتاه و 25 درصد از تراکتورهای باری جدید در مسافت طولانی، خودروهای برقی باشند. پیش‌بینی می‌شود که قوانین وسایل نقلیه متوسط ​​تا سال 2026 انتشار گازهای گلخانه‌ای را تا 44 درصد کاهش دهد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام