تصویر نمایشی فایل AP
نیویورک: به گفته دادستان نیویورک، شرکت Juul Labs، سازنده سیگارهای الکترونیکی، 462 میلیون دلار به شش ایالت و ناحیه کلمبیا به عنوان بخشی از بالاترین تسویه حسابی که کسب و کار تاکنون برای کمک به افزایش مصرف سیگار نوجوانان به دست آورده است، پرداخت خواهد کرد. ژنرال لتیتیا جیمز روز چهارشنبه.
قراردادی که جول با شهرها و ایالت های نیویورک، کالیفرنیا، کلرادو، ایلینویز، ماساچوست، نیومکزیکو و واشنگتن دی سی امضا کرد، جدیدترین معامله از یک سری توافقات قانونی اخیر است که جول با شهرها و دولت های سراسر کشور انجام داده است.
پاتریک موریسی، دادستان کل ویرجینیای غربی، روز دوشنبه اعلام کرد که شرکت ویپینگ که صدها کارمند را اخراج کرده است، 7.9 میلیون دلار برای حل و فصل شکایت مبنی بر اینکه این شرکت با تبلیغ محصولات خود برای خردسالان قانون اعتبار و حمایت از مصرف کننده ایالت را نقض کرده است، پرداخت خواهد کرد. این تجارت ماه گذشته 23.8 میلیون دلار به شیکاگو برای حل و فصل یک دعوی پرداخت کرد.
پرونده مینه سوتا علیه جول ماه گذشته با دادستان کل ایالت، کیت الیسون به محاکمه رفت و گفت که این شرکت “بعد از کاهش نرخ سیگار کشیدن جوانان به پایین ترین سطح در یک نسل، نسل جدیدی از کودکان را طعمه، فریب و معتاد کرد.”
مانند برخی دیگر از توافقات حاصل شده توسط Juul، این توافق اخیر شامل محدودیت های مختلفی در بازاریابی، فروش و توزیع محصولات ویپینگ این شرکت است. به عنوان مثال، از هرگونه بازاریابی مستقیم یا غیرمستقیم که جوانان را هدف می گیرد، که شامل افراد زیر 35 سال می شود، منع شده است. Juul همچنین موظف است تعداد خریدهایی را که مشتریان می توانند در فروشگاه های خرده فروشی و آنلاین انجام دهند محدود کند.
جیمز در بیانیهای گفت: «جول با قرار دادن محصولات اعتیادآور در دستان خردسالان و متقاعد کردن آنها به بیضرر بودن آن، یک بحران بهداشت عمومی در سراسر کشور را روشن کرد. امروز آنها بهای آسیبی که به بار آوردند می پردازند.»
جیمز گفت که 112.7 میلیون دلاری که به نیویورک تعلق می گیرد، برای برنامه های کاهش سیگار زیر سن قانونی در سراسر ایالت پرداخت می شود.
برایان شوالب، دادستان کل منطقه کلمبیا، در بیانیهای گفت که جول «میدانست که محصولاتش چقدر اعتیادآور و خطرناک هستند و فعالانه تلاش میکرد این حقیقت پزشکی را پنهان کند».
سخنگوی Juul مستقر در واشنگتن دی سی گفت که با تسویه حساب روز چهارشنبه، “ما در حال نزدیک شدن به حل کامل چالش های قانونی تاریخی شرکت و اطمینان از اطمینان برای آینده خود هستیم.”
این سخنگو اضافه کرد که بر اساس نظرسنجی ملی تنباکو جوانان، استفاده زیر سن قانونی از محصولات جول از سال 2019 تا کنون 95 درصد کاهش یافته است. با این حال، طبق گفته CDC، از آنجایی که نظرسنجیها بهجای پردیسهای مدارس در طول همهگیری به صورت آنلاین انجام میشد، نتایج را نمیتوان با سالهای قبل مقایسه کرد.
در ماه سپتامبر، Juul موافقت کرد که نزدیک به 440 میلیون دلار در یک دوره 6 تا 10 ساله بپردازد تا تحقیقات دو ساله 33 ایالت در مورد بازاریابی محصولات ویپینگ با نیکوتین بالا برای جوانان را حل کند. این تسویه حدود 25 درصد از فروش 1.9 میلیارد دلاری Juul در ایالات متحده در سال 2021 را تشکیل می داد.
سه ماه بعد، این شرکت گفت که برای حل و فصل هزاران دعوای حقوقی در مورد سیگارهای الکترونیکی خود که توسط افراد و خانواده های کاربران Juul، مناطق مدرسه، دولت های شهر و قبایل بومی آمریکا مطرح شده بود، سرمایه گذاری سهام تضمین کرده است.
Juul حدود پنج سال پیش با محبوبیت طعم هایی مانند انبه، نعناع و کرم بروله به صدر بازار بخارپز ایالات متحده رسید. اما رشد این استارتآپ به دلیل استفاده در میان نوجوانان بود که برخی از آنها به غلافهای نیکوتین بالا Juul وابسته شدند.
والدین، مدیران مدارس و سیاستمداران تا حد زیادی این شرکت را به دلیل افزایش مصرف سیگار در سنین پایین مقصر می دانند.
همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام