دهلی نو: سازمان رسانه ای آمریکا رادیو عمومی ملی (NPR) اعلام کرده است که پلتفرم رسانه های اجتماعی توییتر را ترک می کند (یا حداقل تاکید بر آن را کاهش می دهد).
بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط روزنامهنگاری تحقیقاتی پیو، در میان نزدیک به 12000 روزنامه نگار آمریکایی، 69 درصد توئیتر را به عنوان یکی از سایت های رسانه های اجتماعی خود معرفی کردند.
در میان روزنامهنگاران، توییتر به وضوح در صدر فهرست وظایف مرتبط با کار قرار دارد. از هر ده روزنامه نگار آمریکایی، هفت نفر (69 درصد) می گویند که این سایت رسانه اجتماعی است که آنها بیشترین استفاده را دارند یا در رتبه دوم بیشترین استفاده را برای شغل خود دارند. پس از توییتر فیس بوک با 52 درصد و اینستاگرام (19 درصد)، لینکدین (17 درصد) و یوتیوب (14 درصد) به مراتب پایین تر از این فهرست قرار دارند. بیش از 4 درصد از روزنامهنگاران مورد بررسی، نام هیچ یک از سایتهای دیگری که در این نظرسنجی در مورد آنها پرسیده شد – Reddit، WhatsApp، TikTok، Discord، Twitch و Snapchat بودند.
توییتر اکانت اصلی NPR را به عنوان “رسانه های وابسته به دولت” برچسب گذاری کرد. این اصطلاح همچنین برای شناسایی رسانه های تحت کنترل یا تحت تاثیر شدید دولت های مستبد مانند روسیه و چین استفاده می شود. توییتر بعداً برچسب را به «رسانههای با بودجه دولت» تغییر داد، اما به NPR – که برای بخش کوچکی از بودجه خود به دولت متکی است – هنوز گمراهکننده است.
NPR روز چهارشنبه در بیانیهای اعلام کرد که «دیگر در توییتر فعال نخواهد بود، زیرا این پلتفرم اقداماتی را انجام میدهد که اعتبار ما را با القای نادرست اینکه ما از نظر سردبیری مستقل نیستیم، تضعیف میکند».
پاسخ توییتی ماسک، “Defund @NPR” بود. آخرین برخورد او با یک سازمان خبری نشان دهنده یک قمار برای پلتفرم رسانه اجتماعی است که او سال گذشته خریداری کرد.
توییتر، بیش از هر رقیب خود، گفته است که کاربرانش برای پیگیری رویدادهای جاری به آن مراجعه می کنند. این موضوع آن را به مکانی جذاب برای خبرگزاری ها برای به اشتراک گذاشتن داستان های خود تبدیل کرد و اقدامات توییتر برای مبارزه با انتشار اطلاعات نادرست را تقویت کرد. اما ماسک مدتهاست که نسبت به روزنامهنگاران حرفهای ابراز انزجار کرده و گفته است که میخواهد دیدگاهها و تخصص «شهروند متوسط» را بالا ببرد.
سرویس پخش عمومی روز چهارشنبه گفت که توئیت کردن از حساب اصلی خود را نیز متوقف کرده است و سازمان تلویزیون عمومی برنامه ای برای از سرگیری آن ندارد زیرا «برچسب ساده توییتر این تصور نادرست را ایجاد می کند که PBS به طور کامل توسط دولت فدرال تامین می شود.»
تحلیلگران رسانه ای می گویند که افزایش اصطکاک بین توییتر و سازمان های خبری از زمانی که ماسک این پلتفرم را خرید برای توییتر بد و برای عموم بد است.
پل بارت، معاون وزیر امور خارجه آمریکا گفت: «مایه شرمساری است که به سمتی رفتهایم که در آن توئیتر، عمداً یا غیرقانونی، رسانههای تبلیغاتی روسی را به روشی مشابه به منابع خبری بسیار قانونی که بودجه بسیار کمی از دولت ایالات متحده دریافت میکنند، دستهبندی میکند.» مدیر مرکز تجارت و حقوق بشر NYU Stern.
توییتر روزنامهنگاران و دیگر حسابهای پرمخاطب را با علامتهای آبی علامتگذاری میکرد تا هویت آنها را تأیید کند و آنها را از کلاهبرداران متمایز کند. اما ماسک این علائم را به عنوان یک نماد وضعیت نامناسب مورد تمسخر قرار داده و قصد دارد آنها را از هر کسی که اشتراک ممتاز خریداری نمی کند، بگیرد. هزینه آن برای افراد 8 دلار در ماه و برای سازمان ها حداقل 1000 دلار در ماه است.
بارت گفت به نظر می رسد ماسک قصد “توهین و دشمنی با افراد و سازمان هایی را دارد که به نظر او برای سلیقه خود بیش از حد لیبرال هستند.” او گفت، اما با دور کردن رسانه های خبری قانونی، توییتر فقط به خودش آسیب می رساند.
بارت گفت: «این رانش در جهتی ناگوار است. “شما می خواهید منابع اخبار موثق و گزارش شده را تشویق کنید تا در پلتفرم شما حضور داشته باشند و پربار باشند.”
حساب اصلی NPR که در سال 2007 به توییتر پیوست، از 4 آوریل توئیت نکرده بود. روز چهارشنبه، یک سری توییت ارسال کرد که مکان های دیگری را برای یافتن روزنامه نگاری خود فهرست می کرد.
ایزابل لارا، سخنگوی NPR گفت که خبرنگاران، کارمندان و ایستگاه های عضو آن می توانند خودشان تصمیم بگیرند که آیا می خواهند به استفاده از این پلت فرم ادامه دهند یا خیر. حداقل هنوز به روزنامه نگاران NPR برچسب “تأمین شده توسط دولت” داده نشده است.
NPR بودجه دولت ایالات متحده را از طریق کمک های مالی از سازمان ها و بخش های فدرال، همراه با شرکت پخش عمومی دریافت می کند. این شرکت گفته است که کمتر از 1٪ از بودجه عملیاتی سالانه NPR را تشکیل می دهد. بخش عمده ای از بودجه آن از حمایت ها و عوارض ایستگاه های عضو آن در سراسر ایالات متحده تامین می شود که به نوبه خود از طیف وسیعی از سرمایه گذاران از جمله موسسات دولتی، اهدا کنندگان شرکت ها و شنوندگان درآمد دریافت می کنند.
برچسب های جدید توییتر اغلب به صورت خودسرانه به نظر می رسد. به عنوان مثال، توییتر برچسب “تأمین شده توسط دولت” را برای بسیاری از سازمان های پخش عمومی دیگر مانند سازمان های کانادا و استرالیا اضافه نکرده است. همچنین برخی از برچسب ها را بدون توضیح تغییر داده است، مانند زمانی که در اوایل سال جاری برچسب “رسانه های وابسته به دولت امارات متحده عربی” را از نمایه روزنامه ملی ابوظبی حذف کرد.
ماسک روز سهشنبه در مصاحبهای با خبرنگار فناوری بیبیسی در مقر توییتر در سانفرانسیسکو، اذعان کرد که سازمان بریتانیایی از برچسبی که دریافت کرده «هیجان زده نیست» و از خبرنگار درخواست بازخورد کرد.
ماسک گفت: «هدف ما صرفاً این بود که تا حد امکان صادق و دقیق باشیم. بنابراین من فکر میکنم که ما در حال تنظیم برچسب برای «تأمین مالی عمومی» هستیم، که فکر میکنم شاید خیلی هم قابل اعتراض نباشد. ما سعی می کنیم دقیق باشیم.»
بیبیسی روز چهارشنبه گفت از این که بهجای تأمین مالی دولت، بهعنوان بودجه عمومی توصیف شود، استقبال میکند. ساعاتی بعد، بی بی سی برچسب “رسانه با بودجه عمومی” خود را دریافت کرد، اما نه NPR یا PBS.
سازمان ادبی PEN America گفت که سازمانهای خبری پاسخهای قابلتوجهی به تصمیمهای سیاست «غیرقابل پیشبینی و هوسانگیز» توییتر میدهند، اما ضرر برای مصرفکنندگان قابل توجه خواهد بود.
لیز وولری، رهبر سیاست دیجیتال PEN آمریکا، گفت: «رویکرد ماسک برای مدیریت توییتر به قیمت یکپارچگی اطلاعات و اعتماد کاربران تمام شده است، و تنها گشتن در گرداب محتوای آنلاین برای یافتن آنچه معتبر است را برای کاربران دشوارتر کرده است. “
همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود، اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام