شرکت ملی پرداخت ها هند (NPCI) تصویب کرده است واتس اپ در UPI در مدل چند بانکی زندگی می کنند. با این حال ، برخی محدودیت ها وجود دارد و NPCI به WhatsApp اجازه می دهد تا پایگاه کاربر UPI خود را به صورت درجه بندی شده گسترش دهد. NPCI در بیانیه رسمی گفت: “WhatsApp می تواند پایگاه کاربری UPI خود را به صورت درجه بندی شده و با حداکثر کاربر ثبت شده بیست (20) میلیون در UPI گسترش دهد.”
اوایل ماه ژوئن ، بانک ذخیره هند (RBI) در یک پرونده در دیوان عالی کشور ذکر کرد که NPCI تأیید کرده است که WhatsApp کاملاً با هنجارهای محلی سازی داده مطابقت دارد.
برنامه پیام رسان متعلق به فیس بوک Deloitte را استخدام کرده بود تا مطابقت آن را با هنجارهای محلی سازی داده ها در هند بررسی کند. در نامه ای به RBI آمده است: “NPCI” گزارش بررسی پس از تغییر III “را که توسط حسابرس مستقل شخص ثالث CERT-In از WhatsApp – Deloitte تایید شده است ، بررسی کرده است. ما با این کار تسلیم می شویم که از گزارش های ارائه شده توسط Deloitte در مورد انطباق کامل WhatsApp با سه نکته باقیمانده در دستورالعمل های ذخیره داده صادر شده توسط دفتر ما راحت می شویم و مطابق با هر پنج نکته در خطوط با الزامات توصیه شده از طریق نامه (RBI) شما مطابقت دارد مورخ 1 نوامبر 2019. ”
پرداخت های واتس اپ در حال حاضر برای برخی از کاربران در هند به عنوان بخشی از مرحله آزمایشی آن زنده است. آزمایشات مرحله آزمایشی به مدت دو سال به 1 میلیون کاربر محدود شد. با این حال ، جالب است که ببینیم RBI برای WhatsApp آخرین اقدام خود را آغاز می کند تا خدمات پرداخت خود را به طور رسمی در کشور راه اندازی کند.